BLOG

Znaczenie technologii RFID w branży odzieżowej
18 listopada 2019

Technologia RFID to nic innego jak system, wykorzystujący fale radiowe do identyfikacji przedmiotów na odległość. Działanie urządzenia polega na odczytywaniu danych z tagów, które są przyczepione do odpowiedniego przedmiotu. Technologia z roku na rok zyskuje coraz więcej zwolenników, ze względu na dużą oszczędność czasu i możliwość szybkiej identyfikacji, dzięki czemu zostaje coraz częściej stosowana m.in w branży odzieżowej.

RFID w branży odzieżowej w Polsce

Badania przeprowadzone w 2018 roku przez KPMG wskazują, że polski rynek odzieżowy należy do jednego z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowej. Składa się na to fakt, że w 2016 r. w polskim sektorze działało prawie 23 000 podmiotów, o charakterze tekstylnym. Z tego powodu, wśród przedstawicieli polskich marek, zostało przeprowadzone badanie, które dotyczyło implementacji RFID. Jak się okazało, dla większości podmiotów dużą zachętą do wdrożenia było skrócenie czasu oraz poprawa jakości inwentaryzacji. Główną korzyścią dla wprowadzenia systemu stała się poprawa “dokładności zapasu”, która informuje o zgodności zapasu rzeczywistego z deklarowanym, co przekłada się na jakość obsługi klienta.

Korzyści wynikające z wdrożenia systemu

Podstawowym atutem wynikającym z zastosowania technologii RFID, jest zwiększenie sprzedaży produktów, ze względu na ich dostępność, która jest możliwa dzięki ciągłej inwentaryzacji, pozwalającej na uzupełnianie zapasów. Dodatkowo, RFID przekłada się także na ograniczenie kosztów fizycznej obsługi towarów, a także usprawnieniem ich wydania i przyjęcia. Innymi wymienianymi zaletami, są kwestie takie jak:
usprawnienie procesów logistycznych i sprzedażowych
automatyzacja procesów i wymiany danych
poprawa czasu i jakości inwentaryzacji
pełny monitoring zasobów w łańcuchu dostaw

Po więcej informacji dotyczących technologii RFID odsyłamy na stronę GS1 Polska, na której można się zapoznać z wdrożeniami systemu dla jednej z najbardziej popularnej sieci artykułów sportowych – firmy Decathlon.

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


ul. Stępińska 22/30

00-739 Warszawa


tel: +48 697 698 474

tel: +48 605 821 194

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Żorska 283

44-251 Rybnik


tel: +48 32 423 80 15

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuje się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Informacja o cookies Zamknij informację o cookies
Ta strona korzysta z plików cookies(ciasteczek). Aby dowiedzieć się więcej na temat samych plików, sposobu ich używania oraz polityce prywatności, kliknij w dowiedz się więcej.