BLOG

KODY KRESKOWE VS. RFID
24 listopada 2021

Przemysł przyszłości nie nadejdzie. On już trwa i rozwija się w niesamowitym tempie. Jeżeli sprzedajesz, magazynujesz, produkujesz, z pewnością musisz możliwie szybko identyfikować produkty.

W jaki sposób weryfikować towar w magazynie?

  • KODY kreskowe oraz QR
  • RFID

Jakie rozwiązanie wybrać? Podpowiadają eksperci firmy JANTAR. Od lat nie tylko wdrażamy, ale również projektujemy procesy IT dla praktycznie każdej branży. Wiemy jak to zrobić i oferujemy wypracowane przez nas rozwiązania, a następnie szkolimy i wdrażamy aplikację, urządzenia i oprogramowanie.

KODY KRESKOWE

Są stosowane od wielu lat i z powodzeniem identyfikują każdy produkt, który jest nim oznaczony. Kod EAN (European Article Number), to numeryczny ciąg znaków, zawierający dodatkową listę kontrolną. W praktyce, kod taki pozwala na identyfikację towaru na każdym etapie jego pobytu w magazynie i w transporcie, aż do wydania Klientowi. Każda akcja, taka jak: przyjęcie towaru na magazyn, kontrola, zgodności zamówienia, pakowanie, transport, inwentaryzacja – jest usprawniona przez jednoznaczne oznaczenie towaru.
Oczywiście dla właściwego funkcjonowania procesu potrzebne są elementy, pozwalające na zrealizowanie tej ścieżki obiegu informacji. Nasza firma obsługuje i zapewnia je kompleksowo.

  • drukarki do etykiet
  • etykiety
  • skanery i czytniki kodów kreskowych
  • terminale i kolektory danych

Ponadto dostarczamy oprogramowanie i niezbędny sprzęt.

RFID

To technologia wykorzystująca fale radiowe do identyfikacji produktów. Metaliczna etykieta, tag, chip, mocowany jest do produktu w formie naklejki, wszywki, bywa, że jest wspawany w towar. RFID pozwala na jednoczesne odczytywanie wielu etykiet, co znacznie przyspiesza proces obiegu towaru, inwentaryzacji, czy sprzedaży na kasach samoobsługowych. Kolejną innowacją jest odczyt danych z większych odległości (od kilku centymetrów aż do kilkunastu metrów). Rozwiązania te implementujemy na wielu płaszczyznach przemysłu, od produkcji, magazynowania, po logistykę, punkty kontrolne oraz handel. Umieszczenie tagu RFID może odbywać się na różne sposoby poprzez umieszczenie go w materiale lub na jego powierzchni (najcześciej stosowana metoda) wszystko zależy od możliwości jakie daje proces technologiczny, czy wyrób lub inne uwarunkowania związane np. z późniejszym jego wykorzystaniem

PORÓWNANIE KODÓW KRESKOWYCH I RFID

Często Klienci pytają nas, które rozwiązanie wybrać. Porównując je ze sobą, musimy zagłębić się w specyfikę, możliwości i potrzeby firmy, dla której mają zostać zarekomendowane. Również dlatego dla naszych Klientów przeprowadzamy specjalny audyt, aby dobierać odpowiednie narzędzia ułatwiające pracę.

  • Skuteczność – zarówno kody kreskowe, jak i tagi RFID działają bez zarzutu. Problematyczne bywają kody kreskowe, jeżeli zostały niewłaściwie umieszczone na produkcie. Zagięcie, słaba jakość wydruku, częściowe zasłonięcie sprawiają, że odczyt z kodu staje się utrudniony, bądź niemożliwy. W przypadku RFID na skuteczność odczytu może wpływać jakość anteny, bądź niewłaściwa ekspozycja chipów (przysłonięcie materiałem zakłócającym odbiór danych).
  • Szybkość – tu faworytem jest technologia RFID, gdyż pozwala na jednoczesne skanowanie większej ilości produktów.
    Czytniki kodów kreskowych obejmują jedną etykietę podczas jednej akcji. Bramki RFID działają znacznie szybciej, gdyż przetwarzają nawet kilkadziesiąt odczytów na sekundę.
  • Odczyt – kody kreskowe muszą być tak wyeksponowane, aby były widoczne dla czytnika. Przy RFID nie ma takiej konieczności.
  • Cena – kody kreskowe to tradycyjna metoda, stosowana od lat, przez co jest już tak powszechna, że wyprodukowanie etykiet to sprawy groszowe. W przypadku RFID jest to rozwiązanie bardziej kosztowne, jednak przy tak dużej ilości zalet i oszczędności czasu, często okazuje się, że w ujęciu miesięcznym jest bardziej opłacalne.

> Zachęcamy do kontaktu z naszymi ekspertami, którzy chętnie pomogą w doborze odpowiedniego rozwiązania i przeprowadzą przez proces wdrażania. Doświadczenie i kompleksowość naszej oferty pozwala nam na prawdziwie obiektywną opinię.

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


ul. Jerozolimskie 200

02-486 Warszawa

Budynek 2, Pok 212


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Przemysłowa 3

44-203 Rybnik


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY