BLOG

Wysoka jakość etykiet drogą do sukcesu i zadowolenia klienta
18 czerwca 2019

Niezależne badania sprzed kilku lat pokazały, że głównym kryterium, którym Polacy posługują się na zakupach, jest cena, a po niej wygląd opakowania. Jednak wraz z upływem lat i wzrostem świadomości społecznej, tendencja ta zanika na rzecz podejmowania racjonalnych decyzji. Dzieje się tak dlatego, że to w etykietach producenci są prawnie zobowiązani do podania rzetelnych informacji o produkcie. Czego więc możemy się z nich dowiedzieć, dlaczego to właśnie nimi warto kierować się w czasie robienia zakupów i z jakich powodów producenci powinni dołożyć wszelkich starań, aby ich produkty były oznaczone etykietami jak najlepszej jakości?

Najistotniejszą dla klienta zaletą etykiet jest ujednolicenie ich treści w całej Unii Europejskiej. To znaczy, że każda z nich musi bezwzględnie spełniać szereg wymagań wyraźnie określonych w prawach konsumenta. Wszystkie etykiety muszą być czytelne, nieusuwalne, zrozumiałe oraz nie mogą wprowadzać w błąd i pomijać istotnych informacji. Przepisy określają też wielkość czcionki, jaką muszą być zapisane wszystkie niezbędne informacje.

Nawet na najmniejszych opakowaniach produktów spożywczych musi znaleźć się nazwa produktu, zawartość netto, data minimalnej trwałości albo termin przydatności do spożycia oraz informacja o obecnych alergenach.

Na etykietach dużych opakowań wymagane jest podanie większej ilości informacji takich jak skład produktu i procentowa zawartość składników, wartość odżywcza, warunki przechowywania i użycia, adres producenta oraz kraj pochodzenia i objętość alkoholu w przypadku napojów alkoholowych.

Poza wymaganiami obecnie obowiązujące prawo stawia przed producentem także możliwość podania dodatkowych danych, takich jak Referencyjna Wartość Spożycia dla poszczególnych składników czy inne informacje dotyczące np. zbilansowanej diety.

Czy więc podczas zakupów powinniśmy kierować się wyłącznie opakowaniem i ceną produktów, skoro możemy sprawdzić etykietę i dowiedzieć się, co tak naprawdę dany towar ma nam do zaoferowania? Dlaczego jako producent warto zainwestować w jakość etykiet na swoich produktach? Na te pytania każdy powinien odpowiedzieć sobie samodzielnie.

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


ul. Jerozolimskie 200

02-486 Warszawa

Budynek 2, Pok 212


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Przemysłowa 3

44-203 Rybnik


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Informacja o cookies Zamknij informację o cookies
Ta strona korzysta z plików cookies(ciasteczek). Aby dowiedzieć się więcej na temat samych plików, sposobu ich używania oraz polityce prywatności, kliknij w dowiedz się więcej.