BLOG

Technologia tak istotna jak muzyka – za kulisami festiwali
10 lipca 2018

Festiwale muzyczne cieszą się w ostatnich latach niezwykłą popularnością, głównie za sprawą ich zróżnicowania, jak również stale zwiększającą się atrakcyjnością. Największe z nich skupiają nawet 500 tysięcy uczestników w jednym miejscu, a przykładami mogą być takie festiwale jak Sziget na Węgrzech czy Tomrrowland w Belgii. Organizacja imprezy masowej, niezależnie od skali, staje się dużym wyzwaniem – nie tylko od strony kreatywnej, ale również technicznej z uwzględnieniem wszystkich standardów bezpieczeństwa. Wykorzystanie najnowszych technologii jest obecnie niezbędne w celu zadbania o odpowiedni przebieg całości imprezy.

Pierwszą istotną kwestią jest identyfikacja uczestników, która musi być jednocześnie spójna z identyfikacją wizualną imprezy, jak również funkcjonalna, ponieważ powinna zawierać wszystkie odpowiednie informacje pozwalające na rozpoznanie uczestnika. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem są opaski wykonane z polipropylenu z zapięciem samoklejącym. Tworzywo gwarantuje dość dużą odporność na czynniki zewnętrzne, a w szczególności na wodę.. Opaski dostępne są w kilku kolorach. Specyfikę opasek samoklejących  szerzej opisaliśmy w tym miejscu.

Jednym z największych europejskich festiwali muzycznych jest Sziget, odbywający się corocznie od 1993 roku na Węgrzech. Liczba uczestników stale rośnie i co roku zwiększa się o kilkanaście tysięcy.  W 2016 roku organizatorzy postanowili wprowadzić elektroniczny system identyfikacji, w skład którego wchodziły ręczne skanery umożliwiające utożsamienie danych uczestnika, zawartych przy rejestracji, z kodem na jego opasce. Dane dodatkowo musiały zostać potwierdzone za pomocą dokumentu tożsamości, co było ważnym aspektem dla zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich bawiących się ludzi. Rozwiązanie spełniało też funkcję statystyczną, ponieważ organizatorzy mieli możliwość rejestrowania liczby uczestników w czasie trwania festiwalu.  Kwestia uczestników i ich bezpieczeństwa pełni nadrzędną rolę podczas organizacji imprez masowych, lecz dla organizatorów wydarzenia na taką skalę priorytetem jest również sprawne zarządzanie wszelkim sprzętem, narzędziami, dekoracjami i elementami zabudowy. System musiał być jednocześnie prosty, ze względu użytkowania go przez wiele niedoświadczonych osób, jak również kompleksowy, aby obejmował całe potrzebne wyposażenie. Organizatorzy zdecydowali się na zastosowanie technologii RFID wraz z osprzętowaniem w postaci skanerów oraz drukarek. W tematykę technologii RFID szerzej wprowadziliśmy tutaj.

Obecnie podstawową kwestią przy organizacji tak złożonych imprez jest dobór odpowiedniego systemu do zarządzania zasobami – ludzkimi oraz rzeczowymi. Ważne, aby był on skoordynowany, obejmował kompleksowo wszystkie działania, a jednocześnie cechował się prostą obsługą i niezawodnym sprzętem. Więcej szczegółów dotyczących festiwalu Sziget i zastosowanego sprzętu znajduje się w case study firmy Zebra.

 

 

 

 

 

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


ul. Jerozolimskie 200

02-486 Warszawa

Budynek 2, Pok 212


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Przemysłowa 3

44-203 Rybnik


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY