Jak zbudować wizerunek produktu na podstawie kolorowej etykiety?

Jak zbudować wizerunek produktu na podstawie kolorowej etykiety?

Opakowanie pełni dla produktu nie tylko funkcję techniczną umożliwiającą jego przeniesienie, lecz w obecnej chwili przede wszystkim wizerunkową. Etykieta buduje relacje z klientem i odkąd  konsument ma możliwość podjęcia decyzji dotyczącej wyboru produktu, marki świadomie traktują papierową naklejkę na produkcie jako nośnik  marketingowy. Przeprowadzono badanie, którego celem była analiza najważniejszych kwestii dotyczących etykiet z punktu widzenia potencjalnego klienta. Wyniki wykazały, że istotne są: estetyka opakowania, funkcjonalność, prostota, opakowanie jako element wyróżniający spośród innych, pozycjonowanie, spójność wizualna, pochodzenie produktu, opakowania eksperymentalne, kwestie ekologii, kwestie nadprodukcji opakowań oraz kwestie „oszustwa” opakowań w stosunku do produktu.

Zastosowanie etykiety

Odkąd etykieta nie służy wyłącznie przekazaniu informacji dotyczących produktu znacznie rozwinęła się technologia ich wytwarzania. Producenci chcą wyróżnić swój produkt tworząc niepowtarzalną etykietę – bardzo często pełną kolorów czy zdjęć. Tendencja ta nie dotyczy tylko i wyłącznie dużych korporacji o szerokiej dystrybucji, lecz również małych producentów, którzy chcą zwrócić uwagę na swój produkt i wyróżnić go wśród pozostałych propozycji. Warto w tej sytuacji zainteresować się technologią kolorowego zadruku etykiet, która świetnie się sprawdzi w przypadku małych zamówień, kiedy konieczne jest szybkie dostosowanie się do aktualnego zapotrzebowania. Przy mniejszym nakładzie produkcyjnym sprawdza się druk w technologii cyfrowej. Tutaj częściej zdarzają się personalizacje poszczególnych partii etykiet, co przy niektórych technologiach jest niezwykle nieopłacalnym działaniem. Brak konieczności wymiany blach przy każdym wydruku ogranicza zarówno koszty, jak i czas realizacji zamówienia. Maszyna drukująca w technologii cyfrowej nie potrzebuje czasu na przestój pomiędzy kolejnymi zleceniami, a samo przygotowanie maszyny także nie wymaga dużej ilości czasu. Więcej informacji dotyczących zadruku kolorowych etykiet znajdziecie w zakładce poświęconej temu tematowi na naszej stronie (http://jantar.pl/kolorowy-zadruk-etykiet/)

Budowanie wizerunku w tym obszarze opiera się stworzeniu wysokojakościowej etykiety, która będzie przyciągać wzrok potencjalnego konsumenta, a jednocześnie pozycjonować produkt. Warto zlecić wykonanie profesjonalistom, aby efekty wizualny był jak najlepszy. Niezależnie od branży ten nośnik marketingowy znajdzie zastosowanie w prowadzaniu efektywnej gospodarki materiałowej, śledzeniu zasobów, czy gospodarce magazynowej.

 

Źródło: