Etykiety samoprzylepne – jak przechowywać, aby pełniły swoją funkcję jak najdłużej?

Nie ma lepszego sposobu na stworzenie płynnego przejścia między komunikatem rzeczywistym a materialnym niż inteligentna etykieta. Dzięki szerokiej gamie surowców możemy sprawić, że etykiety będą odgrywać kluczową rolę w łańcuchu logistycznym, zwalczać fałszerstwa, polepszać wrażenia związane z marką oraz nawiązywać kontakty z konsumentami. Obecnie, większość firm korzysta z rozwiązań wykorzystujących materiały samoprzylepnych, ponieważ charakteryzują się licznymi zaletami – są łatwe i szybkie do umieszczenia na przedmiocie, można zaktualizować informację naklejając jedną na drugą, ich wytworzenie nie generuje dużych kosztów. Aby efektywnie wykorzystać ten nośnik, należy stosować określone zasady ich przechowywania.

KLEJ – odpowiedzialny za trwałość

Wszystkie materiały samoprzylepne powinny być magazynowane w opakowaniach fabrycznych. Optymalne efekty uzyskuje się magazynując je w regałach. Pomieszczenie przeznaczone do magazynowania powinno być suche,

przewiewne, bez intensywnych zapachów, o jak najniższym zapyleniu, z dala od źródeł ciepła. Temperatura powietrza powinna być wyższa niż 4°C, wilgotność powietrza około 60% wilgotności względnej. Bardzo ważnym czynnikiem, o którym należy pamiętać na etapie przejścia ze stanu magazynowania do stanu użytku, jest aklimatyzacja. Materiały samoprzylepne, zarówno papierowe jak i foliowe, po przechowywaniu powinny być przed drukowaniem i przetwarzaniem poddane klimatyzacji dostosowując je do warunków panujących w hali produkcyjnej. Czas

aklimatyzowania może wynosić nawet kilka dni. Oczywiście, warunki magazynowania nie są identyczne dla wszystkich materiałów i produktów. Czas gwarantowany przez producenta przy zachowaniu warunków magazynowania zależy od rodzaju materiału samoprzylepnego, w tym od zastosowanego kleju. Obecnie, są produkowane materiały samoprzylepne, które posiadają 1 rok czasu magazynowego, który jest optymalnym okresem dla wszystkich surowców. W przypadkach szczególnych, może on wynosić maksymalnie 5 lat. Po przekroczeniu czasu magazynowego materiał samoprzylepny może nie spełniać już swych funkcji użytkowych.

Warto przed zakupem etykiet samoprzylepnych zapoznać się z ich specyfikacją związaną z przechowywaniem, aby zapewnić im odpowiednie warunki od samego początku wprowadzenia na magazyn.
Dobra etykieta to taka, która jest trwała i ułatwia identyfikację produktu.