BLOG

ERP – kompleksowa zmiana w planowaniu zasobów przedsiębiorstwa
17 października 2016

ERP – kompleksowa zmiana w planowaniu zasobów przedsiębiorstwa

Zintegrowane systemy ERP usprawniają i systematyzują pracę całego zespołu, co przekłada się w widoczny sposób na wydajność i efektywność pracowników oraz wzrost zysków firmy. Średni czas zwrotu inwestycji w oprogramowanie klasy ERP sięga 2,5 roku.

Systemy informatyczne ERP (Enterprise Resource Planning – czyli Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa) to informatyczne systemy aplikacji, które pozwalają zintegrować wszystkie procesy zachodzące w firmie na różnych szczeblach.

Wzorcowy system klasy ERP to system zintegrowany, w którego skład wchodzą narzędzia finansowo-księgowe (FK), do zarządzania kadrami (HRM), planowania zapotrzebowania materiałowego i zarządzania magazynem (MRP). Producenci oprogramowania ERP najczęściej wzbogacają swoje produkty również o moduły CRM (zarządzanie relacjami z klientem), POS (obsługa punktu sprzedaży), ITS (przyjmowanie i obsługa zgłoszeń) czy CMS (zarządzanie firmową stroną internetową).

Systemy ERP zostały przystosowane do wspoma­gania firm produkcyjnych, choć sprawdzają się także w firmach o różnorodnych profilach działania, tj. handel, usługi, finanse, jednostki budżetowe. Zazwyczaj systemy te zawierają aplikacje obsługujące produkcję, wprowadzanie zamówień, należności zobowiązań, księgę główną, zakupy, magazynowanie, kadry i płace.

System ERP przynosi poważne zmiany organizacji pracy osób z niego korzystających. Z jednej strony automatyzuje pewne pro­cesy, lecz z drugiej może wiązać się z nałożeniem na poszcze­gólnych pracowników nowych obowiązków. Przykładowo osoba wprowadzająca zamówienia w systemie ERP będzie miała do­stęp do danych o kontrahentach i przed przekazaniem zamówie­nia do realizacji będzie oceniać ich wiarygodność na podstawie danych finansowych, których nigdy wcześniej nie analizowała samodzielnie, gdyż bazowała na gotowej ocenie finansistów.

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


al. Jerozolimskie 200

02-486 Warszawa

Budynek 2, Lok. 208 B


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Przemysłowa 3

44-203 Rybnik


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.

Biuro Obsługi Klienta

(zamówienia etykiet i materiałów eksploatacyjnych)

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Serwis

(pon. - pt. 8:00 - 16:00)

tel.: +48 33 82 85 730

Sekretariat

tel.: +48 33 82 85 700

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY