Efektywna praca zdalna podczas home office

Praca zdalna nie zawsze należy do łatwych – niektóre branże radzą sobie z tym bardzo dobrze, dla niektórych to zupełna nowość. Wiele poradników głosi, jak ważne, poza odpowiednią przestrzenią w domu, jest stworzenie harmonogramu pracy, by sprawy domowe nie odwróciły naszej uwagi od obowiązków zawodowych. Pod względem technicznym praca z domu wymaga narzędzi, które ją ułatwią, a przede wszystkim łatwo skomunikują ze sobą zespół pracowników. Poniżej przybliżymy kilka programów i aplikacji, które chętnie wykorzystywane są podczas home office. Może któreś sprawdzą się w Twojej firmie?

Microsoft Teams

Program Microsoftu stworzony do pracy zespołowej. Łatwo łączy się z pakietem Microsoft Office oraz Skypem. Umożliwia czatowanie, wykonywanie połączeń i rozmowy wideo. Zdecydowanym plusem Microsoft Teams jest brak ograniczeń dotyczących ilości osób uczestniczących w konferencjach. Jak głosi ich reklama „Spotykaj się z zespołami składającymi się z 10 lub 10 000 uczestników”.

Dropbox

Usługa polegająca głównie na udostępnieniu miejsca do przechowywania wszelkiego rodzaju plików. Dropbox pozwala tworzyć foldery i udostępniać je wybranym osobom. Jest dostępny w przeglądarce oraz za pomocą dedykowanej aplikacji. Można korzystać z niego jako osoba prywatna lub firma. Dropbox Business udostępnia „konsolę administratora”, która pozwala zdalnie zarządzać zespołem. Do przesyłania pojedynczych dużych plików polecamy wetransfer.

Zoom

Nowoczesna platforma do tworzenia konferencji online. Zoom również nie ma ograniczeń dotyczących ilości osób uczestniczących w wideo. Jego niewątpliwą zaletą jest także to, że działa na urządzeniach mobilnych, nie tylko na komputerze. Ponadto, posiada panel Q&A umożliwiający zadawanie pytań oraz umożliwia nagrywanie i zdalną pracę na dokumentach w czasie rzeczywistym. Nie działa w przeglądarce.

 

Trello

Trello jest narzędziem, które pomaga organizować pracę, zarówno własną, jak i wielu osób. Główną funkcjonalnością tego programu jest możliwość tworzenia tablic, folderów i zadań. Jego interfejs zawiera trzy główne karty: Do zrobienia, W trakcie, Zrobione. Zmiany nanoszone w plikach publicznych są natychmiast widoczne. Trello umożliwia również delegowanie zadań innym osobom. Łączy się z innymi aplikacjami wykorzystywanymi w pracy. Działa również na urządzeniach mobilnych.

G Suite

G Suite to chyba najbardziej popularny pakiet narzędzi do pracy grupowej. Oprogramowanie oferowane przez Google łączy ze sobą kompleksowo wiele elementów. Umożliwia komunikację (Gmail), tworzenie dokumentów, prezentacji, kalkulacji (np. Google Docs, Google Sheets czy Google Slides) i kontrolę (Valut). Dzięki dyskowi (Google Drive), wszystkie pliki przechowywane są w jednym miejscu. Kalendarz umożliwia kontrolę nad spotkaniami, a Hangouts Meet i Chat pozwalają komunikować się z wykorzystaniem video. Dysk umożliwia tworzenie folderów i udostępnianie ich wybranej liczbie osób. Wszystkie programy G Suite są dostępne także w wersjach mobilnych.

Powyższa lista to tylko ułamek narzędzi, które współczesna technologia udostępnia do pracy zdalnej. Czy któregoś programu używaliście do pracy? Może niektóre z nich są zupełną nowością, ale ich funkcje przydadzą się podczas home office?