BLOG

Big data i jego wykorzystanie w biznesie
10 listopada 2016

Pojęcie Big Data zyskało ostatnimi czasy ogromną popularność wśród internautów. Niewiele osób jednak wie, że technologię Big Data można wykorzystać w pozytywny sposób, optymalizując swój biznes.

Czym jest Big Data?

Definicja Gartnera z 2012 roku zakłada, że Big Data to zbiory informacji o dużej objętości, dużej zmienności lub dużej różnorodności, które wymagają nowych form przetwarzania w celu wspomagania podejmowania decyzji, odkrywania nowych zjawisk oraz optymalizacji procesów. Big Data to nie tylko gromadzenie i przetwarzanie danych, ale przede wszystkim wnioskowanie i wizualizacja danych niezbędnych do uzyskania określonych korzyści biznesowych. Analiza dużej ilości danych wykorzystywana jest w sektorach finansowym, telekomunikacji, opieki zdrowotnej, biotechnologii, w badaniach naukowych, branży internetowej, szczególnie e-commerce, w reklamie, turystyce, serwisach społecznościowych, portalach informacyjnych, a także przemyśle i usługach o globalnym zasięgu.

Jak Big Data pomaga w biznesie?
Technologia umożliwia przede wszystkim redukcję kosztów, redukcję czasu, szybsze i bardziej adekwatne podejmowanie decyzji biznesowych, rozwój nowych produktów i tworzenie zoptymalizowanych ofert, ale też obserwowanie i wyłanianie rynkowych trendów. Big data jest krokiem w stronę jeszcze bardziej spersonalizowanych ofert, które docenią zarówno klienci indywidualni, jak i obecni i przyszli partnerzy biznesowi.

Big data w handlu
Dzięki analizie informacji pozostawionych przez klienta, przedsiębiorstwa rozwiązują problem złego dopasowania oferty do potrzeb i oczekiwań kupujących. Przetwarzane i opracowane dane na temat klientów pozwalają przedsiębiorcom na szybką komunikację, proponowanie adekwatnych produktów i dynamiczną obsługę. Pionierami Big Data na świecie, są Amazon, Google czy eBay, ale technologia nie jest zarezerwowana wyłącznie dla dużych graczy na rynku. Zdaniem ekspertów z firmy doradczej Deloitte analiza dużych zbiorów danych może być wykorzystywana także przez średnich i małych przedsiębiorców. Kluczem do sukcesu jest zadawanie właściwych pytań biznesowych i odpowiednia analiza danych, które firma już posiada.

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


ul. Jerozolimskie 200

02-486 Warszawa

Budynek 2, Pok 212


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Przemysłowa 3

44-203 Rybnik


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY