Jak obsługiwać klienta
Klient 4.0 to wymagający, świadomy konsument, który od firmy oczekuje czegoś więcej niż poprawnej obsługi. Wymaga nadążania za panującymi trendami nowych technologii.
Potrzeba wspomagania działań marketingowych za pomocą systemów informatycznych pojawiła się już w latach 80. W wyniku globalizacji rynków, wzmożonej rywalizacji między konkurującymi przedsiębiorstwami, rotacji pracowników działów handlowych, organizacje zaczęły mocniej dbać i zabiegać o klienta, dbając zarówno o kontakty interpersonalne, jak i systemy informatyczne.
Ale nie tylko rozwój gospodarki i konkurencji przyczynił się do większej dbałości o kompleksową i nowoczesną w formie obsługę klienta. Wpływ na to miało także pokolenie Y, które aktualnie stanowi jeden z mocniejszych motorów napędzających gospodarkę. To konsumenci niezwykle wymagający, znający nowe technologie, spędzający bardzo dużo czasu w Internecie. Firmy, obsługujące konsumentów w przedziale wiekowym 20-30 lat muszą koniecznie zadbać o obsługę, dopasowaną do aktualnych trendów i standardów oraz wymagań samych klientów.
Perfekcyjna i kompleksowa obsługa klienta nie byłaby aktualnie możliwa bez wsparcia systemów informatycznych. Budowanie relacji z klientami w oparciu o nowoczesne narzędzia IT i takie systemy jak CRM , aplikacje typu call center, systemy do e-mail marketingu czy monitoringu social media w modelu SaaS (software as a service) staje się teraz powszechne i bardzo łatwo dostępne, nawet dla małych i średnich firm. Dla usprawnienia pracy i lepszej obsługi klienta stosuje się zaawansowane systemy zapisu i archiwizacji danych, systemy antyspamowe, sieci strukturalne wirtualne i sieci bezprzewodowe.
Na rynku istnieje szereg rozwiązań, które pomagają dostosować się do potrzeb klienta i pozwalają na budowanie relacji i doznań zakupowych w obrębie samego sklepu. Nowoczesne aplikacje, interaktywne witryny sklepowe, spersonalizowana oferta – to tylko niektóre elementy nowoczesnego marketingu, z których mogą korzystać sklepy. Zobacz film o innowacyjnych rozwiązaniach.