BLOG

Kasy samoobsługowe – co jeszcze musisz o nich wiedzieć?
21 lipca 2017

Samoobsługowe stanowiska są z roku na rok coraz bardziej popularnym rozwiązaniem. Pojawiają się one w różnych dziedzinach naszego życia: możemy skorzystać z samoobsługowych stanowisk podczas zakupów w sklepie, check-in w hotelu, odprawy na lotnisku czy zaczerpnąć informacji z multimedialnych kiosków.

Większość z nas przyzwyczaiła się już do obecności kas samoobsługowych w sklepach spożywczych. Zainteresowanie kasami samoobsługowymi cały czas rośnie – sieci handlowe nie patrzą już na nie tylko jako uzupełnienie tradycyjnej linii kas, ale jako inwestycję, która może przynieść realne korzyści. Nie chodzi już tylko o szybkość obsługi i rozładowywanie ewentualnych kolejek, duże sieci analizują wprowadzenie rozwiązań samoobsługowych jako alternatywę dla problemów kadrowych. Plusów, które przemawiają za wprowadzaniem systemów samoobsługowych jest bardzo wiele. Warto wspomnieć tutaj o redukcji kolejek przy kasie, wpływie na lojalność i satysfakcję Klienta czy zwiększeniu przepustowości oraz obrotów poprzez optymalizację czasu i kosztów pracy. Instalacja urządzeń samoobsługowych jest również kolejnym krokiem w tworzeniu nowoczesnego i otwartego na potrzeby klientów sklepu.

Kasy samoobsługowe mimo różnej możliwości konfiguracji, dedykowane są głównie dla klientów robiących szybkie zakupy – optymalne jest ustalenie liczby skanowanych artykułów na 15 szt. Zapewnia to szybkość transakcji i płynne zakupy.

Czy potrzebny jest asystent sprzedaży?

Asystent sprzedaży pełni bardzo ważną rolę w strefie kas samoobsługowych. W początkowej fazie wdrożenia rozwiązania samoobsługowego zachęca klientów do skorzystania z kasy samoobsługowej oraz pomaga w obsłudze. Kupując poprzez samoobsługową kasę klient sam przesuwa opakowania przez czytnik skanując kody kreskowe towarów. Klient wypełnia czynności zgodne z komunikatami wyświetlanymi na ekranie oraz informacjami głosowymi. W przypadku problemów czy potrzeby akceptacji ze strony asystenta – np. w przypadku zakup towarów z ograniczeniem wiekowym, błędny kod, potrzeby zdjęcia zabezpieczenia – system informuje asystenta, przy którym stanowisku jest on potrzeby. Po dokonaniu zakupów, klient, zgodnie ze swoimi preferencjami, korzysta z automatu gotówkowego, który wydaje resztę lub zintegrowanego systemu obsługi kart płatniczych oraz bonów towarowych. Kasa kontroluje wagę towarów w celu wykrycia niezeskanowanego produktu dodanego po naliczeniu należności za zakupiony towar. Optymalnie jest, gdy na jednego asystenta sprzedaży przypadają cztery urządzenia samoobsługowe, wtedy może on efektywnie nadzorować proces sprzedaży i pomagać klientom.

Co jest ważne przy wprowadzaniu kas samoobsługach?

Pomijając wszelkie kwestie techniczne i organizacyjne, wprowadzenie rozwiązań samoobsługowych wymaga przygotowania klientów i samego sklepu. Bardzo ważne jest oznaczenie stref kas samoobsługowych – poprzez jasne komunikaty i znaki, które będą kierować klientów do urządzeń. Dodatkowym wsparcie mogą być znaki na półkach, strzałki kierunkowe na podłodze czy naklejki na witryny sklepowe. Warto pomyśleć też o akcjach promocyjnych związanych z zakupami przy pomocy kas samoobsługowych czy nawet o konkursie na nazwę/imię kasy.

Zobacz wdrożenia kas samoobsługowych:

Kasy samoobsługowe w Delikatesach T&J

Kasy samoobsługowe w Podwawelskiej Spółdzielni Spożywców w Krakowie

kasy samoobsługowe

KONTAKT

Nie czekaj, pozwól nam znaleźć rozwiązanie dla Twojej firmy

  • POI Centrala - Bielsko Biała
  • POI
  • POI Oddział Dolny Śląsk - Wrocław
  • POI Oddział Małopolska - Kraków
  • POI Oddział Mazowsze - Warszawa
  • POI Oddział Podkarpacie - Rzeszów
  • POI Oddział Śląsk - Katowice
  • POI Oddział Śląsk - Rybnik
  • POI Serwis Wielkopolska - Poznań
  • POI Koordynator serwisu - Wejherowo
  • POI Serwis Pomorze - Szczecin
  • POI Centrala - Bielsko Biała

    Jantar Sp. z o.o. – Centrala
    jantar@jantar.pl

    ul. Piekarska 199
    43-300 Bielsko-Biała

    tel: +48 33 82 85 700
    tel: +48 33 82 85 701
    fax: +48 33 82 85 709

    BIURO OBSŁUGI KLIENTA:
    tel: +48 33 82 85 757 zamowienia@jantar.pl

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI
    POI - legenda
  • POI Oddział Dolny Śląsk - Wrocław

    Jantar Sp. z o.o. – Dolny Śląsk
    wroclaw@jantar.pl

    ul. Krzemieniecka 60a
    54-613 Wrocław

    tel: +48 71 360 42 23
    tel: +48 71 360 42 25

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Oddział Małopolska - Kraków

    Jantar Sp. z o.o. – Małopolska
    krakow@jantar.pl

    ul. Dobrego Pasterza 36
    31-416 Kraków

    tel: +48 12 415 69 89

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Oddział Mazowsze - Warszawa

    Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze
    warszawa@jantar.pl

    ul. Stępińska 22/30
    00-739 Warszawa

    tel: +48 22 841 73 35

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Oddział Podkarpacie - Rzeszów

    Jantar Sp. z o.o. – Podkarpacie
    rzeszow@jantar.pl

    ul. Starzyńskiego 3/40
    35-506 Rzeszów

    tel: +48 603 744 513

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Oddział Śląsk - Katowice

    Jantar Sp. z o.o. – Śląsk 1
    katowice@jantar.pl

    ZMIANA ADRESU!

    ul. Zbożowa 42B/201
    40-657 Katowice

    tel: +48 32 251 13 04

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Oddział Śląsk - Rybnik

    Jantar Sp. z o.o. – Śląsk 2
    rybnik@jantar.pl

    ul. Żorska 283
    44-251 Rybnik

    tel: +48 32 423 80 15

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Serwis Wielkopolska - Poznań

    Koordynator serwisu – Wielkopolska

    tel: +48 691 237 399

    POI - legenda
  • POI Koordynator serwisu - Wejherowo

    Koordynator serwisu – Wejherowo

    tel: +48 691 237 399

    POI - legenda
  • POI Serwis Pomorze - Szczecin

    Koordynator serwisu – Szczecin

    tel: +48 691 237 399

    POI - legenda
Mapa Szczecin Wejherowo Poznań Warszawa Wrocław Rzeszów Rybnik Katowice Kraków Bielsko

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Informacja o cookies Zamknij informację o cookies
Ta strona korzysta z plików cookies(ciasteczek). Aby dowiedzieć się więcej na temat samych plików, sposobu ich używania oraz polityce prywatności, kliknij w dowiedz się więcej.