Błędy w identyfikacji pacjentów to jedno z największych zagrożeń dla ich bezpieczeństwa.Wprowadzona w 2011 roku ustawa obliguje szpitale do wyposażenia pacjentów w znaki identyfikacyjne, zawierające informacje zapisane w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta przez osoby nieuprawnione.
Opaski identyfikacyjne
Dzięki zastosowaniu jednoznacznej identyfikacji pacjentów za pomocą opasek z kodami kreskowymi możemy kontrolować proces leczenia, szybko eliminować ewentualne skutki uboczne nieodpowiednich działań leczniczych. W zależności od potrzeb można wybrać spośród rożnego rodzaju opasek identyfikacyjnych dostosowanych do czasu, długości pobytu czy warunków leczenia (np. zabiegi wodne). Opaska identyfikacyjna dobierana jest również ze względu na rozmiar – wyróżniamy opaski dla dorosłych, dzieci i noworodków.
Identyfikacja za pomocą opaski identyfikacyjnej drukowanej na drukarce daję przewagę nad opaskami wypisywanymi ręcznie – eliminuje problem z nieczytelnym czy niewyraźnym opisem na opasce, a co za tym idzie błędną identyfikację pacjenta, która jest kluczowa m.in. w podawaniu leków, stosowaniu odpowiedniej terapii czy wykonywania badań.
Automatyczna identyfikacja dla ochrony zdrowia
Automatyczna identyfikacja pacjentów to nie tylko opaski w szpitalu, to także karty identyfikacyjne, które otrzymuje pacjent w momencie przyjęcia do danej placówki leczniczej. Usprawniają one proces przyjęcia i rejestracji oraz weryfikację tożsamości. Zarówno pacjent jak i jednostka przyjmująca mają szybki dostęp do historii wykonanych świadczeń zdrowotnych.
Dla pełni bezpieczeństwa pacjentów nieodzowna jest właściwa identyfikacja pobranego materiału do badań, leków czy nawet posiłków za pomocą etykiet z kodami kreskowymi.
Sprawnie i kompleksowo działający system identyfikacji wdrożony w szpitalu czy przychodni eliminuje błędy zagrażające zdrowiu pacjentów, usprawnia proces leczenia, ogranicza kosztowną biurokrację, usprawnia oraz zwiększa efektywność pracy personelu medycznego.
5 zasad bezpieczeństwa pacjenta ( źródło: www.zebra.com)
Więcej o identyfikacji pacjenta – opaskach i etykietach dla ochrony zdrowia znajdziesz TUTAJ
Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.
Jantar Sp. z o.o. – Centrala
jantar@jantar.pl
ul. Piekarska 199
43-300 Bielsko-Biała
tel: +48 33 82 85 700
tel: +48 33 82 85 701
fax: +48 33 82 85 709
Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze
warszawa@jantar.pl
al. Jerozolimskie 200
02-486 Warszawa
Budynek 2, Lok. 208 B
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Jantar Sp. z o.o. – Małopolska
krakow@jantar.pl
ul. Dobrego Pasterza 36 B
31-416 Kraków
tel: +48 12 415 69 89
Jantar Sp. z o.o. – Śląsk
rybnik@jantar.pl
ul. Przemysłowa 3
44-203 Rybnik
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.
(zamówienia etykiet i materiałów eksploatacyjnych)
tel.: +48 33 82 85 757
email: bok@jantar.pl
(pon. - pt. 8:00 - 16:00)
tel.: +48 33 82 85 730
tel.: +48 33 82 85 700
tel.: +48 33 82 85 757
email: bok@jantar.pl
Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.
jantar@jantar.pl
ul. Piekarska 199
43-300 Bielsko-Biała
tel: +48 33 82 85 700
tel: +48 33 82 85 701
fax: +48 33 82 85 709
warszawa@jantar.pl
ul. Jerozolimskie 200
02-486 Warszawa
Budynek 2, Pok 212
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
krakow@jantar.pl
ul. Dobrego Pasterza 36 B
31-416 Kraków
tel: +48 12 415 69 89
rybnik@jantar.pl
ul. Przemysłowa 3
44-203 Rybnik
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.