BLOG

Identyfikacja pacjentów – 5 zasad bezpieczeństwa
11 lipca 2017

Błędy w identyfikacji pacjentów to jedno z największych zagrożeń dla ich bezpieczeństwa.Wprowadzona w 2011 roku ustawa obliguje szpitale do wyposażenia pacjentów w znaki identyfikacyjne, zawierające informacje zapisane w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta przez osoby nieuprawnione.

Opaski identyfikacyjne

Dzięki zastosowaniu jednoznacznej identyfikacji pacjentów za pomocą opasek z kodami kreskowymi możemy kontrolować proces leczenia, szybko eliminować ewentualne skutki uboczne nieodpowiednich działań leczniczych. W zależności od potrzeb można wybrać spośród rożnego rodzaju opasek identyfikacyjnych dostosowanych do czasu, długości pobytu czy warunków leczenia (np. zabiegi wodne). Opaska identyfikacyjna dobierana jest również ze względu na rozmiar – wyróżniamy opaski dla dorosłych, dzieci i noworodków.

Identyfikacja za pomocą opaski identyfikacyjnej drukowanej na drukarce daję przewagę nad opaskami wypisywanymi ręcznie – eliminuje problem z nieczytelnym czy niewyraźnym opisem na opasce, a co za tym idzie błędną identyfikację pacjenta, która jest kluczowa m.in. w podawaniu leków, stosowaniu odpowiedniej terapii czy wykonywania badań.

Automatyczna identyfikacja dla ochrony zdrowia

Automatyczna identyfikacja pacjentów to nie tylko opaski w szpitalu, to także karty identyfikacyjne, które otrzymuje pacjent w momencie przyjęcia do danej placówki leczniczej. Usprawniają one  proces przyjęcia i rejestracji oraz weryfikację tożsamości. Zarówno pacjent jak i jednostka przyjmująca mają szybki dostęp do historii wykonanych świadczeń zdrowotnych.

Dla pełni bezpieczeństwa pacjentów nieodzowna jest właściwa identyfikacja pobranego materiału do badań, leków czy nawet posiłków za pomocą etykiet z kodami kreskowymi.

Sprawnie i kompleksowo działający system identyfikacji wdrożony w  szpitalu czy przychodni eliminuje błędy zagrażające zdrowiu pacjentów, usprawnia proces leczenia, ogranicza kosztowną biurokrację, usprawnia oraz zwiększa efektywność pracy personelu medycznego.

5 zasad bezpieczeństwa pacjenta ( źródło: www.zebra.com)

  1. WŁAŚCIWY lek
  2. WŁAŚCIWA dawka
  3. WŁAŚCIWY czas
  4. WŁAŚCIWY sposób podania
  5. WŁAŚCIWY pacjent

Więcej o identyfikacji pacjenta – opaskach i etykietach dla ochrony zdrowia  znajdziesz TUTAJ

opaski zebra

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


al. Jerozolimskie 200

02-486 Warszawa

Budynek 2, Lok. 208 B


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Przemysłowa 3

44-203 Rybnik


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.

Biuro Obsługi Klienta

(zamówienia etykiet i materiałów eksploatacyjnych)

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Serwis

(pon. - pt. 8:00 - 16:00)

tel.: +48 33 82 85 730

Sekretariat

tel.: +48 33 82 85 700

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY