BLOG

Etykiety w handlu – sposób na uporządkowaną i płynną pracę
02 listopada 2016

Etykiety w handlu

Wykorzystanie etykiet w handlu i logistyce usprawnia  działania i eliminuje potencjalne błędy i pomyłki. Ich zadaniem jest przekazywanie jednoznacznych informacji o produkcie na każdym etapie dostawy.

 

Cieszącymi się największą popularnością rodzajami etykiet są foliowe i papierowe, jak również plomby gwarancyjne, etykiety do wag oraz zawieszki. Sposób wykonania, a także materiał i zadruk zależy od potencjalnego wykorzystania. Warto zwrócić uwagę, czy jest możliwość indywidualnego wykonania zlecenia, zgodnie z wytycznymi – brak elastyczności u wykonawców może skutkować niezadowoleniem z jakości etykiety.

 

Etykiety foliowe zwykle wykorzystywane są do użytku zewnętrznego, gdzie narażone są na silnie działanie czynników atmosferycznych i chemicznych. Etykiety muszą charakteryzować się odpornością nie tylko na ścieranie, ale także na działanie wilgoci i chemii – w miejscach gdzie pleśnie i grzyby szybciej się rozwijają, bądź istnieje możliwość wycieku substancji chemicznych. Zastosowanie odpowiedniej etykiety nie tylko zapewni płynność przepływu danych o produkcie, ale także zagwarantuje estetyczny wygląd przez długi czas.

 

Etykiety papierowe są podstawowym materiałem do znakowania opakowań jednostkowych i zbiorczych, a także jednostek wysyłkowych podczas transportu. Najczęściej stosowane są etykiety wykonane z papieru półbłyszczącego. Ten popularny rodzaj papieru zapewnia dobrą jakość nadruku i jest niedrogim rozwiązaniem. Etykiety z papieru o wysokiej gładkości stosowane są tam, gdzie aspekt estetyczny ma największe znaczenie. W aplikacjach, gdzie nie wymaga się od etykiet trwałości można zastosować etykiety termiczne lub matowe.

 

Ważnym elementem znakowania są plomby gwarancyjne, zabezpieczające przed uszkodzeniem czy kradzieżą. Możliwość wykonania praktycznie dowolnego zadruku, wybór różnego rodzaju podłoża w zależności od potrzeb, pozostawianie śladu przy próbie odklejania podnosi bezpieczeństwo produktów. Właśnie względy bezpieczeństwa wymuszają ich stosowanie w oznakowaniu sprzętu elektronicznego, pomiarowego oraz opakowań zawierających cenne i wartościowe produkty.

 

Płynne i sprawne wykorzystanie etykiet zapewnia technologia identyfikacji, czyli m.in. czytnik kodów kreskowych, który usprawnia prowadzenie inwentaryzacji i umożliwia zapanowanie nad zasobami np. magazynu. Obecnie ręczne i stacjonarne czytniki kodów oraz skanery są podstawowym wyposażeniem nie tylko małych hal magazynowych. Centra dystrybucyjne i logistyczne wspomagają się technologią, która pozwala na szybkie i skuteczne odszyfrowanie informacji o produkcie co niewątpliwie wpływa na efektywność ich funkcjonowania.

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


al. Jerozolimskie 200

02-486 Warszawa

Budynek 2, Lok. 208 B


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Przemysłowa 3

44-203 Rybnik


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.

Biuro Obsługi Klienta

(zamówienia etykiet i materiałów eksploatacyjnych)

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Serwis

(pon. - pt. 8:00 - 16:00)

tel.: +48 33 82 85 730

Sekretariat

tel.: +48 33 82 85 700

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY