Oszczędzaj czas i pieniądze dzięki technologii RFID

Technologia RFID zmienia oblicze współczesnego biznesu, dając przedsiębiorcom  nowe narzędzie w procesie identyfikacji będącą podstawą reorganizacji wewnętrznej. Może także radykalnie zmienić komunikację pomiędzy przedsiębiorstwami, zwiększając jej prędkość i automatyzując procesy.

Najważniejsze branże, w których wykorzystywana jest technologia RFID to: logistyka, produkcja, opakowania, służba zdrowia, znakowanie, przemysł lotniczy i chemiczny, handel detaliczny, CPG. W zależności od konstrukcji umożliwia odczyt etykiet z odległości do kilkudziesięciu centymetrów lub kilku metrów od anteny czytnika. System odczytu umożliwia identyfikację wielu etykiet znajdujących się jednocześnie w polu odczytu oraz identyfikacje bezkontaktową która w niektórych procesach ma kluczowe znaczenie.

Przeczytaj także o urządzeniach wspierających identyfikację produktów.

Technologia RFID to dzisiaj jedna z najszybciej rozwijających się technik automatycznej identyfikacji. Dzięki temu możliwe jest śledzenie produktów w łańcuchu dostaw, zmniejszając stan zapasów, ustalenie miejsca potencjalnej kradzieży, wstrzymanie importu podrabianych produktów, czy też zwiększenie kontroli nad procesem wycofywania produktów z rynku. Co istotne, tagi RFID są dostępne w różnych postaciach (etykiety, przywieszki, karty pastylki, płytki itd ) i mogą być wykorzystywane wielokrotnie, aż do momentu utylizacji danego opakowania zwrotnego lub nośnika. Technologia pozwala na zautomatyzowanie wybranych procesów co przekłada się na oszczędność czasu i obniżenie kosztów przedsiębiorstw.

Kody kreskowe a RFID

Przewagą tagów RFID nad kodami kreskowymi jest przede wszystkim bezkontaktowy sposób identyfikacji. Tagi w przeciwieństwie do kodów mogą być odczytywane zbiorczo, stosowane tam gdzie zastosowanie etykiety jest kłopotliwe lub zupełnie wyklucza ich użycie. RFID góruje nad kodami kreskowymi także przez swoją wytrzymałość – dedykowane tagi są odporne na zabrudzenia, czy trudne warunki atmosferyczne. Możliwe jest także zabezpieczenie danych hasłem. Niemniej jednak, kody kreskowe są zdecydowanie tańsze niż RFID, aczkolwiek na dłuższą metę w wybranych obszarach dzięki zastosowaniom tagów RFID, przedsiębiorstwo może rozwijać swoje możliwości komunikacyjne i ekonomiczne.