BLOG

Proces zakupowy na odwrót – Czy od 1 stycznia 2019 najpierw otrzymamy paragon, a później zapłacimy?
13 grudnia 2018

Nowy rozdział w handlu detalicznym coraz bliżej, choć nie znamy jeszcze dokładnej daty i dokładnych zasad wprowadzenia kas fiskalnych online,  Ministerstwo Finansów rozważa postawienie kroku dalej i wprowadzenie nowych zasad dokonywania transakcji.

Rząd zamierza wprowadzić nowy projekt również od 1 stycznia, lecz czasu pozostało niewiele, a pytania i wątpliwości narastają. Głównym jego założeniem jest zmiana zasad przeprowadzania transakcji – paragon miałby trafić do rąk konsumenta jeszcze przed uiszczeniem zapłaty. Wynika z tego, że bez względu na formę płatności, wystawienie i wydanie paragonu będzie konieczne przed przyjęciem należności. Celem założonych działań ma być uszczelnienie systemu VAT oraz zwalczenie szarej strefy.

Terminowe wejście ustawy w życie jest bardzo dużym wyzwaniem, szczególnie dla przedsiębiorców i usługodawców. Jeśli założony termin byłby tym ostatecznym, oznaczałoby to, że do sklepów musiałyby zostać wdrożone nowe rozwiązania związane z obsługą transakcji. Jednak wątpliwości jest znacznie więcej, szczególnie tych dotyczących bieżącego funkcjonowania na nowych zasadach.

Zaproponowane rozporządzenie, które zakłada, że paragon zostaje wydany jeszcze przed uiszczeniem zapłaty jest niezgodne z ustawą o VAT. Jej zapisy wskazują na to, że dokonanie sprzedaży warunkuje otrzymanie paragonu, a sprzedaż definiowana jest jako zrealizowanie usługi lub wydanie towaru oraz zapłata za nie. Paragon obecnie jest nie tylko dowodem dokonania zapłaty, jak również podstawą do złożenia reklamacji czy zwrotu towaru. Bez odpowiednich zmian na wielu płaszczyznach trudno będzie jednoznacznie interpretować te założenia.

Najbliższe dni będą istotne dla tego rozporządzenia, mimo, że Ministerstwo Finansów jest otwarte na dyskusje i nie uznało daty 1 stycznia za wiążącą to ostateczna decyzja zostanie podjęta mając na względzie ostateczną formę ustawy o kasach fiskalnych online.

 

kasy fiskalne online

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie. wdrażając technologię i świadcząc usługi dla najnowocześniejszych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


ul. Stępińska 22/30

00-739 Warszawa


tel: +48 697 698 474

tel: +48 605 821 194

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Żorska 283

44-251 Rybnik


tel: +48 32 423 80 15

Przedstawiciele naszej firmy są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuje się z Biurem Obsługi Klienta by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela.

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Informacja o cookies Zamknij informację o cookies
Ta strona korzysta z plików cookies(ciasteczek). Aby dowiedzieć się więcej na temat samych plików, sposobu ich używania oraz polityce prywatności, kliknij w dowiedz się więcej.