BLOG

POS – sprawna i szybka obsługa kupujących
08 grudnia 2016

System POS (Point of Sale) to sieć urządzeń, zintegrowana z dedykowanym im oprogramowaniem. System jest niezbędny w przedsiębiorstwach, gdzie kluczowym stanowiskiem jest punkt obsługi klienta, czy sprzedaży produktów i usług.

Systemy sprzedaży są różnorodne, z zależności od charakteru biznesu i potrzeb klienta.
Nadają się do wdrożenia w lokalach handlowych i gastronomicznych: restauracjach, sklepach, hotelach, klubach, placówkach medycznych czy urzędach. Głównym celem ich używania jest koordynacja i poprawa przepływu informacji między wszystkimi zainteresowanymi stronami transakcji: obsługą, klientem oraz właścicielem. W zależności od potrzeb terminale kasowe POS pozwala na dowolną konfigurację i dostosowanie do oczekiwań każdej jednostki handlowej czy usługowej.

Obecnie standardem jest zaopatrzenie terminala POS w ekran dotykowy pozwalający operatorowi na intuicyjną i szybką pracę. Technologia dotykowa pozwala na efektywniejszą obsługę klienta, co niewątpliwie przekłada się na satysfakcję osób dokonujących zakupy. Dodatkowo technologia dotykowa znacznie ułatwia, skraca czas i obniża koszty szkolenia kasjerów. Istnieją jednak systemy gdzie zastosowanie ma klawiatura kasowa (np. niektóre supermarkety), dla tego najczęściej producent oferuje kilka wariantów danego terminala – z lub bez monitora dotykowego.

Coraz częściej wraz z POSem zintegrowane są inne komponenty takie jak czytniki kart magnetycznych, klucze RFID, czytniki kart zbliżeniowych czy szuflady kasowe. Niektóre modele POSów posiadają dodatkowe porty VGA (np. 2-3) do podłączenia dodatkowych monitorów dla Klienta, które wykorzystywane są  do celów reklamowych – np. prezentują filmy o produktach polecanych, komplementarnych z zakupem. Większość nowoczesnych POSów posiada także dużą ilość portów szeregowych (RS232C) zarówno bez napięciowych jak i napięciowych (z zasilaniem). Używane są one do podłączania szuflad kasowych, czytników laserowych, drukarek etykiet, drukarek fiskalnych.

Oczywiście stanowisko oparte o terminal POS musi być wyposażone w odpowiednie oprogramowanie, które umożliwi transakcje sprzedażowe oraz zarządzanie siecią sklepów czy punktów usługowych. Aplikacje sprzedażowe w połączeniu z systemem, który zarządza jednostką handlową wpływa na jej efektywne i sprawne działanie.

Przeczytaj o wdrożeniu systemu POS w sieci sklepów Camaïeu.

Korzyści płynące ze sprawnego systemu POS to przede wszystkim łatwy przepływ informacji między pracownikiem, klientem, a właścicielem, analiza sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedażowych, poprawa bezpieczeństwa i eliminacja pomyłek.

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


ul. Jerozolimskie 200

02-486 Warszawa

Budynek 2, Pok 212


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Przemysłowa 3

44-203 Rybnik


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY