Za nami kolejny webinar! Tym razem mogliśmy oswoić temat inwentaryzacji, który spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Jeżeli i Ty należysz do tych, którzy muszą wyłączyć część zespołu, by dokonali spisu z natury, koniecznie przeczytaj do końca.
Sławomir Krzewiński oraz Zbigniew Rusinek zaprezentowali, w jaki sposób udało się zbudować strefę automatyzacji w biznesie.
Jak się okazuje, temat identyfikacji z wykorzystaniem technologii skanowania jest przedmiotem zainteresowania nie tylko w branży retail. Nawet w “Milionerach” padło pytanie dotyczące pierwszego zeskanowanego produktu.
Zbigniew Rusinek jest Project Managerem w GS1. Działa w branży kolejowej, budowlanej, energetycznej, inżynieryjnej, skupiając się właśnie na identyfikacji.
GS1 jest Partnerem firmy Jantar, wspierając proces transformacji cyfrowej. Tworzy identyfikatory, wdrażając rozwiązania praktycznie dla każdej branży, w której są one potrzebne, ułatwiając tym samym pracę z produktem.
Handel stanowi tu szczególną grupę, dla której można zaoferować dedykowane rozwiązania, uwzględniając specyfikę. Produkty spożywcze, odzież, towary DIY, produkty drogeryjne czy te dystrybuowane w e-commerce – wszystkie potrzebują znakowania, identyfikacji, ale również okresowej inwentaryzacji.
Gromadzenie tych danych, ich analiza i przetwarzanie jest możliwe z wykorzystaniem zróżnicowanych technologii, dopasowanych tak, aby były wygodne, skuteczne i wykluczały błędy.
Podczas webinaru przedstawiliśmy najczęściej stosowane metody znakowania towarów.
💡Podczas transportu kolejowego możliwe jest skanowanie towarów znajdujących się w ramach składów. Odczytu kilkuset zintegrowanych tagów możliwe jest nawet przy prędkości 200km/h podczas przejazdu przez specjalną bramkę!
Wykorzystanie dostępnych technologii i wskazanych powyżej tagów może mieć doskonałe przełożenie w procesie inwentaryzacji.
Jeżeli masz niewielkie biuro, w ramach którego spisujesz dwa komputery, biurko i krzesła, to najpewniej ta technologia nie jest Tobie potrzebna.
Natomiast w przypadku, gdy sezonowa inwentaryzacja pochłania Wam sporo cennego czasu i często wiąże się z poszukiwaniem błędów, warto rozważyć wdrożenie nowych technologii.
Jesteśmy w stanie kompleksowo zadbać o uruchomienie stanowiska inwentaryzacyjnego, wyposażając firmę w odpowiednie sprzęty oraz system. Jest to zdecydowana oszczędność czasu i pieniędzy.
Technologie są na tyle użytkowe, że wykorzystać je można w wielu procesach, a nie stricte do inwentaryzacji. Wszystko zależy od tego, jakie zadania powinniście w tym momencie zrealizować.
Firma Jantar Sp. z o.o. wypuszcza na rynek nowe oprogramowanie Jinventory.
Ustalamy lokalizację, przypisując jej odpowiednie atrybuty. Mogą to być dane miejsca, konkretne pokoje, budynek nadrzędny – a wszystko po to, aby bez względu na to, kto obsługuje system, miał doskonałą wiedzę na temat tego, w jakim obszarze się porusza i co może tam znaleźć.
System pozwala nam także zaimportować dane z poprzednich spisów, które można załadować do panelu wgrywając pliki w formacie csv, xls lub w innym posiadającym uporządkowaną strukturę.
Każdy z elementów można dokładnie opisać. W przypadku środków trwałych oznacza się zwykle kolor, datę zakupu, datę przydatności, osobę odpowiedzialną itp. Jest tu pełna dowolność.
Definiowanie i importowanie danych jest dla nas gwarancją bezpieczeństwa i ochrony przed utratą efektów wcześniejszej, żmudnej pracy.
Na końcu konfiguracji dodajemy urządzenia – czyli terminale, drukarki, które w tym systemie będą współpracowały.
Gdy wypełnimy już system danymi, gotowi jesteśmy do pracy.
Jinventory dedykowany jest spisom wykonywanym z wykorzystaniem kodów kreskowych i tagów RFID. Co ważne, kody kreskowe można przeliczyć na zawartość RFID.
Dane układane są w ramach czytelnych list, które można swobodnie wydrukować tworząc dokumenty inwentaryzacyjne.
Ustalamy, co zamierzamy zinwentaryzować i kto będzie za to odpowiadał. Możemy inwentaryzować według dowolnych grup, np: wyłącznie eksponaty albo wyłącznie środki trwałe.
Filtrując, generujemy dokument, będący dokumentem otwartym. Ładujemy go do terminala i ruszamy na zwiedzanie firmy.
Panel obsługi jest niezwykle intuicyjny. Zaprezentowany został w języku angielskim, jednak zmiana języka obsługiwania nie stanowi żadnego problemu, co więcej można stworzyć dowolną, własną wersję językową.
Poruszając się po objętej inwentaryzacją przestrzeni, skanujemy produkty (pojedynczo – przy kodach kreskowych lub zbiorowo – przy tagach RFID). Otrzymujemy jasne komunikaty, czy produkt znajduje się we właściwym miejscu, czy powinien znajdować się w innym, a może brakuje go całkowicie.
Elementy, które znajdują się w nieprawidłowych lokalizacjach możemy zaakceptować, bądź pozostawić do późniejszego rozpatrzenia. Otrzymamy także informację, czy dany przedmiot został już wcześniej spisany.
Po zakończonej pracy wysyłamy dokument z terminala do systemu webowego. Tu możemy np. zbadać różnice w inwentaryzacji i wygenerować dokumenty.
Postaw na Jinventory. Najważniejsze cechy:
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami.
Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.
Jantar Sp. z o.o. – Centrala
jantar@jantar.pl
ul. Piekarska 199
43-300 Bielsko-Biała
tel: +48 33 82 85 700
tel: +48 33 82 85 701
fax: +48 33 82 85 709
Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze
warszawa@jantar.pl
al. Jerozolimskie 200
02-486 Warszawa
Budynek 2, Pok. 212
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Jantar Sp. z o.o. – Małopolska
krakow@jantar.pl
ul. Dobrego Pasterza 36 B
31-416 Kraków
tel: +48 12 415 69 89
Jantar Sp. z o.o. – Śląsk
rybnik@jantar.pl
ul. Przemysłowa 3
44-203 Rybnik
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.
(zamówienia etykiet i materiałów eksploatacyjnych)
tel.: +48 33 82 85 757
email: bok@jantar.pl
(pon. - pt. 8:00 - 16:00)
tel.: +48 33 82 85 730
tel.: +48 33 82 85 700
tel.: +48 33 82 85 757
email: bok@jantar.pl
Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.
jantar@jantar.pl
ul. Piekarska 199
43-300 Bielsko-Biała
tel: +48 33 82 85 700
tel: +48 33 82 85 701
fax: +48 33 82 85 709
warszawa@jantar.pl
ul. Jerozolimskie 200
02-486 Warszawa
Budynek 2, Pok 212
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
krakow@jantar.pl
ul. Dobrego Pasterza 36 B
31-416 Kraków
tel: +48 12 415 69 89
rybnik@jantar.pl
ul. Przemysłowa 3
44-203 Rybnik
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.