BLOG

Inwentaryzacja 2022 – podsumowanie webinaru
31 października 2022

Inwentaryzacja 2022 – podsumowanie webinaru

 

Za nami kolejny webinar! Tym razem mogliśmy oswoić temat inwentaryzacji, który spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Jeżeli i Ty należysz do tych, którzy muszą wyłączyć część zespołu, by dokonali spisu z natury, koniecznie przeczytaj do końca. 


Sławomir Krzewiński oraz Zbigniew Rusinek zaprezentowali, w jaki sposób udało się zbudować strefę automatyzacji w biznesie. 

Jak się okazuje, temat identyfikacji z wykorzystaniem technologii skanowania jest przedmiotem zainteresowania nie tylko w branży retail. Nawet w “Milionerach” padło pytanie dotyczące pierwszego zeskanowanego produktu.

Zbigniew Rusinek jest Project Managerem w GS1. Działa w branży kolejowej, budowlanej, energetycznej, inżynieryjnej, skupiając się właśnie na identyfikacji.
GS1 jest Partnerem firmy Jantar, wspierając proces transformacji cyfrowej. Tworzy identyfikatory, wdrażając rozwiązania praktycznie dla każdej branży, w której są one potrzebne, ułatwiając tym samym pracę z produktem. 

Do kluczowych branż, które wspieramy wspólnie na drodze do bezbłędnej identyfikacji są:

  • handel detaliczny 
  • ochrona zdrowia
  • transport i logistyka
  • przemysł
  • wojsko
  • bankowość

Handel stanowi tu szczególną grupę, dla której można zaoferować dedykowane rozwiązania, uwzględniając specyfikę. Produkty spożywcze, odzież, towary DIY, produkty drogeryjne czy te dystrybuowane w e-commerce – wszystkie potrzebują znakowania, identyfikacji, ale również okresowej inwentaryzacji. 

Gromadzenie tych danych, ich analiza i przetwarzanie jest możliwe z wykorzystaniem zróżnicowanych technologii, dopasowanych tak, aby były wygodne, skuteczne i wykluczały błędy. 

 

Jak znakowane są towary?

 

Podczas webinaru przedstawiliśmy najczęściej stosowane metody znakowania towarów. 

 

  • GTIN – Globalny Numer Jednostki Handlowej – jest nadawany indywidualnie dla każdego produktu lub usługi na całym świecie. Oznaczenie to pomaga zawiadywać jednostkami handlowymi w dowolnym segmencie łańcucha dostaw. Sam numer może składać się z 8, 12, 13 lub 14 cyfr, w zależności od charakterystyki znakowanego produktu.
    Elementem towarzyszącym jest tu kod kreskowy (EAN)

 

 

 

 

 

 

 

  • GLN – Globalny  – Globalny Numer Lokalizacyjny – pozwala zidentyfikować firmy w krajowych i międzynarodowych transakcjach. Każda lokalizacja dysponuje odrębnym numerem. 

 

  • SSCC – Seryjny Numer Jednostki Logistycznej – numer identyfikujący praktycznie każdą jednostkę logistyczną, która została utworzona na potrzeby transportu, magazynowania. Dotyczy głównie przesyłek, listów, paczek, palet, składów, kontenerów.
  • DATA MATRIX – dwuwymiarowy kod kreskowy, mieszczący dużą ilość informacji, zakodowaną w formie biało-czarnych pól rozplanowanych w kwadratowym polu. Pozwala na udostępnianie maximum danych na minimalnej powierzchni. Wymaga on jednak od użytkownika specjalnego urządzenia odczytowego. Zanim wdrożymy takie rozwiązanie u siebie, warto zweryfikować, czy nasi kontrahenci również działają w podobnej technologii. 

 

 

 

 

  • RFID – System Zdalnej Identyfikacji Radiowej – to najbardziej rozwojowa technologia, pozwalająca na odczyt oraz przesył danych zdalnie i masowo. Tagi dostosowywane są indywidualnie do warunków, w jakich będą użytkowane oraz odległości, z jakiej będą docelowo sczytywane. 

 

💡Podczas transportu kolejowego możliwe jest skanowanie towarów znajdujących się w ramach składów. Odczytu kilkuset zintegrowanych tagów możliwe jest nawet przy prędkości 200km/h podczas przejazdu przez specjalną bramkę!

 

Lokalizacja kodów i tagów a inwentaryzacja

 

Wykorzystanie dostępnych technologii i wskazanych powyżej tagów może mieć doskonałe przełożenie w procesie inwentaryzacji.
Jeżeli masz niewielkie biuro, w ramach którego spisujesz dwa komputery, biurko i krzesła, to najpewniej ta technologia nie jest Tobie potrzebna. 

 

Natomiast w przypadku, gdy sezonowa inwentaryzacja pochłania Wam sporo cennego czasu i często wiąże się z poszukiwaniem błędów, warto rozważyć wdrożenie nowych technologii.
Jesteśmy w stanie kompleksowo zadbać o uruchomienie stanowiska inwentaryzacyjnego, wyposażając firmę w odpowiednie sprzęty oraz system. Jest to zdecydowana oszczędność czasu i pieniędzy. 

Technologie są na tyle użytkowe, że wykorzystać je można w wielu procesach, a nie stricte do inwentaryzacji. Wszystko zależy od tego, jakie zadania powinniście w tym momencie zrealizować. 

 

Jinventory w 4 krokach

 

Firma Jantar Sp. z o.o. wypuszcza na rynek nowe oprogramowanie Jinventory.

 

  1. W pierwszej kolejności należy je skonfigurować. 

Ustalamy lokalizację, przypisując jej odpowiednie atrybuty. Mogą to być dane miejsca, konkretne pokoje, budynek nadrzędny – a wszystko po to, aby bez względu na to, kto obsługuje system, miał doskonałą wiedzę na temat tego, w jakim obszarze się porusza i co może tam znaleźć. 

 

System pozwala nam także zaimportować dane z poprzednich spisów, które można załadować do panelu wgrywając pliki w formacie csv, xls lub w innym posiadającym uporządkowaną strukturę.

Każdy z elementów można dokładnie opisać. W przypadku środków trwałych oznacza się zwykle kolor, datę zakupu, datę przydatności, osobę odpowiedzialną itp. Jest tu pełna dowolność. 

Definiowanie i importowanie danych jest dla nas gwarancją bezpieczeństwa i ochrony przed utratą efektów wcześniejszej, żmudnej pracy. 

 

Na końcu konfiguracji dodajemy urządzenia – czyli terminale, drukarki, które w tym systemie będą współpracowały. 

 

Gdy wypełnimy już system danymi, gotowi jesteśmy do pracy. 

Jinventory dedykowany jest spisom wykonywanym z wykorzystaniem kodów kreskowych i tagów RFID. Co ważne, kody kreskowe można przeliczyć na zawartość RFID. 

 

Dane układane są w ramach czytelnych list, które można swobodnie wydrukować tworząc dokumenty inwentaryzacyjne. 

 

Jak przebiega inwentaryzacja z Jinventory?

 

Ustalamy, co zamierzamy zinwentaryzować i kto będzie za to odpowiadał. Możemy inwentaryzować według dowolnych grup, np: wyłącznie eksponaty albo wyłącznie środki trwałe.
Filtrując, generujemy dokument, będący dokumentem otwartym. Ładujemy go do terminala i ruszamy na zwiedzanie firmy. 

Panel obsługi jest niezwykle intuicyjny. Zaprezentowany został w języku angielskim, jednak zmiana języka obsługiwania nie stanowi żadnego problemu, co więcej można stworzyć dowolną, własną wersję językową. 

Poruszając się po objętej inwentaryzacją przestrzeni, skanujemy produkty (pojedynczo – przy kodach kreskowych lub zbiorowo – przy tagach RFID). Otrzymujemy jasne komunikaty, czy produkt znajduje się we właściwym miejscu, czy powinien znajdować się w innym, a może brakuje go całkowicie. 

 

Elementy, które znajdują się w nieprawidłowych lokalizacjach możemy zaakceptować, bądź pozostawić do późniejszego rozpatrzenia. Otrzymamy także informację, czy dany przedmiot został już wcześniej spisany. 

 

Po zakończonej pracy wysyłamy dokument z terminala do systemu webowego. Tu możemy np. zbadać różnice w inwentaryzacji i wygenerować  dokumenty. 

 

Postaw na Jinventory. Najważniejsze cechy:

  • Obsługa przez dowolną przeglądarkę internetową.
  • Możliwość importu i eksportu danych z i do innych systemów.
  • Wykorzystanie aktualnej formy identyfikacji produktów (kody kreskowe, RFID). 
  • Kompatybilność z popularnymi terminalami (Zebra w zakresie RFID) działającymi na systemie Android.
  • Praca terminala offline.
  • Szybki czas inwentaryzacji
  • Zarządzanie majątkiem, w tym środkami trwałymi. 

 

Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami. 

 

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


al. Jerozolimskie 200

02-486 Warszawa

Budynek 2, Pok. 212


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Przemysłowa 3

44-203 Rybnik


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.

Biuro Obsługi Klienta

(zamówienia etykiet i materiałów eksploatacyjnych)

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Serwis

(pon. - pt. 8:00 - 16:00)

tel.: +48 33 82 85 730

Sekretariat

tel.: +48 33 82 85 700

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY