Trendy w handlu – strategia omnichannel

Przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą (w tym e-commerce) silnie walczą o pozycję na rynku, co nie jest proste przy tak dużej konkurencji. Tylko w tym roku liczba sklepów internetowych działających w polskim Internecie wzrośnie o 10 proc. i przekroczy 22 tysiące.

Strategia Omnichannel

Rodzime przedsiębiorstwa, chcące przetrwać na agresywnym rynku sprzedaży, gdzie jedną z głównych ról odkrywa także handel transgraniczny, powinny wesprzeć swoją sprzedaż poprzez integrację wszystkich kanałów (strategia Omnichannel). Koncepcja sprzedaży wielokanałowej opiera się na połączeniu handlu internetowego z handlem tradycyjnym na jednej, zunifikowanej platformie handlowej.

Świadomość o konieczności zastosowania strategii omnichannel w firmach sprzedażowych zrodziła się przez zmiany zachowań konsumenckich. Nowe standardy jakości sprzedaży wynikają z postępującej technologii, która wytworzyła wymagającego i świadomego konsumenta digitalowego. Ten z kolei, mając stały dostęp do informacji w Internecie jest w stanie o każdej porze dnia i nocy dotrzeć do interesującej go oferty, porównywarki cen, czy opinii innych konsumentów. Powszechny dostęp do takiej wiedzy wymusza na przedsiębiorcach zadbanie o pełną synergię swoich kanałów sprzedaży offline i online. Najważniejszymi wyzwaniami omnichannel są niewątpliwie spójna polityka cenowa we wszystkich kanałach sprzedaży, sprawna logistyka oraz wypracowanie nowych procesów wewnątrzfirmowych.

Oprócz silnej konkurencji, rodzimym sklepom internetowym coraz trudniej pozyskać klienta ze względu na zmianę zwyczajów zakupowych stymulowanych intensywnym rozwojem technologii mobilnych. Udostępnienie użytkownikom możliwości robienia zakupów przez telefon pozwoli firmom na sprawne i bezproblemowe obsłużenie konsumentów, którzy często korzystają z różnych form robienia zakupów, tradycyjnych i internetowych.

Reklama osobista (ang. programmatic buying)

Możliwość dostosowania oferty e-commerce do wielokanałowej ścieżki zakupowej klienta otwiera także firmom drogę do precyzyjnego personalizowania oferty. Reklama osobista (ang. programmatic buying) dopasowuje przekaz do określonego klienta z możliwością modyfikacji tego przekazu ze względu na konkretne zachowanie. To pozwala na skupienie większej uwagi na potrzebach klienta, dzięki czemu konsumenci darzą markę większym zaufaniem, a przekazy reklamowe znajdują się w polu ich potrzeb i zainteresowania.

Współczesny konsument kupuje kiedy i gdzie chce – przez Internet, mobile i w offline, dlatego przedsiębiorstwa zajmujące się handlem powinny śledzić nadchodzące trendy. Brak reakcji na zmieniający się rynek niewątpliwie skutkować będzie spadkiem sprzedaży.

Zobacz jak działa system Yourcegid Retail Y2 i zastosuj startegię omnichanell