BLOG

Jak RFID sprawdza się w logistyce?
10 lipca 2019

Usprawnienia w logistyce przynoszą duże zyski w postaci oszczędności czasu i pieniędzy. Takie oszczędności są możliwe dzięki RFID, które można wykorzystać w logistyce wewnętrznej i w transporcie na duże odległości oraz w centrach logistycznych. Niewielkie znaczniki RFID to małe urządzenia, które posiadają elektroniczny chip z pamięcią oraz wbudowaną antenę. Wzbudzony polem elektromagnetycznym chip potrafi obustronnie komunikować się z czytnikiem RFID.

Odczyt 1000 tagów jednocześnie

Bramki RFID służą do automatycznego odczytu tagów. Bramka oprócz elementów konstrukcyjnych składa się z czytnika, anten i czujników kierunku. Technologia RFID umożliwia odczyt nawet 1000szt na sekundę.
To z całą pewnością usprawnia identyfikację towaru. Kolejną zaletą radiowej identyfikacji to uzyskanie wszystkich danych o miejscu położenia produktu i jego ilości. Ponieważ zapewnia precyzyjne dane o stanach magazynowych, RFID usprawnia inwentaryzację i redukuje straty. Łańcuch dostaw również zyskuje dzięki technologii RFID poprzez zapis informacji o wyjściach towarów, usprawnienie kompletowania zamówień, czy widocznych danych dotyczących lokalizacji produktów przy transporcie.

Odporne i bezpieczne

Tagi rfid nie muszą być widoczne dla urządzeń skanujących podobnie jak w przypadku kodów kreskowych. To znaczy, że umieszczone wewnątrz szczelnych pojemników, nadal są łatwo skanowane. Są odporne na zanieczyszczenia, smary i oleje a nawet wysokie temperatury. Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, RFID pozwalają na zaszyfrowanie ukrytych informacji hasłem, co wyprzedza standardowe kody kreskowe.

Reasumując, chipy RFID znacząco oszczędzają czas pracy w logistyce, poprzez automatyczne skanowanie bez potrzeby wyjmowania produktu i celowania w kod czytnikiem. Są znacznie bardziej odporne na zanieczyszczenia i bezpieczne dzięki ustalonemu hasłu, natomiast szybkie uzyskanie danych o miejscu i ilości produktu ułatwia pracę.

 

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


ul. Jerozolimskie 200

02-486 Warszawa

Budynek 2, Pok 212


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Przemysłowa 3

44-203 Rybnik


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY