BLOG

Etykiety na produkty głęboko mrożone
21 lutego 2022

Jak dobrać etykiety na produkty głęboko mrożone? Czy możliwa jest skuteczna identyfikacja produktów, które znajdują się w chłodniach, poddawane są głębokiemu mrożeniu, czy mają styczność z ciekłym azotem? Jakie etykiety wybrać? 

Krótko mówiąc – TAK. Właściwie dobrane etykiety na produkty głęboko mrożone idealnie sprawdzą się w praktycznie każdym środowisku. Zjawisko szoku termicznego wymusza na nas zastosowanie innej technologii. I my taką możemy Państwu zaoferować, dostarczając etykiety niskotemperaturowe, które nie rozwarstwiają się, a nadruk pozostaje czytelny.

Najczęstsze problemy z niewłaściwie dobranymi etykietami:

  • łuszczenie się
  • marszczenie
  • odklejanie
  • zanikanie nadruku

Jako przedsiębiorca jesteś osobą odpowiedzialną za dostarczanie informacji na temat żywności. Twoim obowiązkiem prawnym jest zapewnienie obecności i rzetelności informacji na temat wprowadzanej na rynek żywności. Bez względu na to, czy sam dostarczasz produkty, czy jedynie wykonujesz czynności na rzecz innego podmiotu, w przypadku nieprawidłowości ponosisz odpowiedzialność prawną w swoim zakresie.

Konsekwencje dla przedsiębiorcy przy hurtowej sprzedaży towarów

Podczas wydawania towarów z nieodpowiednio dostosowanymi etykietami nietrudno o pomyłkę. Niewidoczne oznakowania oraz treści mogą powodować problem z identyfikacją towaru. W takich sytuacjach bardzo łatwo o niezadowolenie, w konsekwencji którego odbiorcy mogą ubiegać się o natychmiastowy zwrot, odszkodowanie lub zerwanie umowy. Dodatkowo, w przypadku kontroli, grozi Ci odpowiedzialność prawna za wszelkie nieprawidłowości.

Konsekwencje dla przedsiębiorcy przy detalicznych zakupach Klientów

Złe jakościowo etykiety mają również ogromne znaczenie w przypadku dokonywania zakupów przez konsumentów. W sytuacji, kiedy Klient wybiera towar nieodpowiednio oznakowany może dojść do tragicznych skutków zarówno dla sprzedawcy jak i dostawcy. Wyobraźmy sobie sytuację, w której Pan Kowalski jest uczulony na orzechy. Kupuje głęboko mrożony produkt, na którym etykieta jest lekko zatarta. Nie widać na niej informacji, że produkt może zawierać orzechy, dlatego też Pan Kowalski decyduje się na zakup. Po zjedzeniu posiłku z danym produktem Pan Kowalski dostaje ataku duszności i wzywa pogotowie ratunkowe. Na szczęście nie dochodzi do większego uszczerbku na zdrowiu. Takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko, jednak są dobrze obrazującym przykładem konsekwencji, jakie niosą ze sobą niewłaściwie dobrane etykiety i dlaczego jako przedsiębiorca powinieneś dbać o ich najwyższą jakość.

W branży chłodniczej nie ma miejsca na pomyłkę, gdyż często pracujemy z żywnością lub substancjami aktywnymi biologicznie. Zamawiając etykiety w naszej firmie zapytamy Cię na pewno, gdzie zamierzasz naklejać oznaczenie, jaka to będzie powierzchnia i w jakich temperaturach będzie znajdował się produkt w całym procesie jego drogi do Klienta.
Mając pełną wiedzę w tym zakresie dobierzemy odpowiednią folię lub papier, a następnie klej, który wytrzyma ekstremalne warunki. Co więcej, klej taki musi mieć możliwość przyczepienia etykiety do towaru, który już jest zamrożony, bądź znajduje się w wilgotnym środowisku.

Nie pozwól sobie na pomyłki, które niosą ze sobą przykre konsekwencje. Postaw na najwyższą jakość.

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


al. Jerozolimskie 200

02-486 Warszawa

Budynek 2, Lok. 208 B


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Przemysłowa 3

44-203 Rybnik


Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.

Biuro Obsługi Klienta

(zamówienia etykiet i materiałów eksploatacyjnych)

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Serwis

(pon. - pt. 8:00 - 16:00)

tel.: +48 33 82 85 730

Sekretariat

tel.: +48 33 82 85 700

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY