BLOG

eParagon – Co zmieni jego wprowadzenie?
08 października 2019

Obecnie w Ministerstwie Finansów trwają prace nad ustawami regulującymi funkcjonowanie usługi eParagonu. Wdrożenie elektronicznych paragonów ma być nie tylko kolejnym elementem cyfryzacji polskiej gospodarki, ale przede wszystkim dużym ułatwieniem dla detalistów, a więc również i dla konsumentów. Zacznijmy jednak od początku.

Czym jest eParagon?

Jest to po prostu cyfrowa wersja standardowego paragonu. Klient nie otrzyma więc papierowego paragonu, lecz będzie miał dostęp do eParagonu, który w każdej chwili będzie mógł zobaczyć online. Dzięki temu klienci nie będą musieli zachowywać papierowych paragonów, które łatwo zgubić. Dodatkowo taka forma znacznie ułatwia wyszukiwanie paragonów, co pozwala o wiele szybciej i dokładniej analizować wydatki lub złożyć reklamację czy zwrócić zakupiony towar.

Korzyści wynikające z eParagonów

Oprócz wyżej wspomnianych warto zwrócić uwagę przede wszystkim na ekologię. Obecnie w naszym kraju produkuje się ponad 12 miliardów paragonów rocznie. Taka ilość daje około 600 000 kg zużytego papieru. Dodając do tego wszystkie koszty związane z obsługą wydruków, można dojść do wniosku, że wdrożenie eParagonów nie tylko pozwoli detalistom zaoszczędzić znaczne sumy pieniędzy, ale również bardzo pozytywnie wpłynie na środowisko naturalne. Warto zwrócić uwagę również na fakt, że eParagon pozwoli także znacznie usprawnić proces sprzedaży i obsługi posprzedażowej klientów.

Główne cechy eParagonu

Paragon cyfrowy (eParagon) zastąpi konieczność wydruku papierowego i będzie dostępny dla konsumenta od razu. Sposób generowania, przechowywania i udostępniania eParagonów zagwarantuje odpowiedni poziom bezpieczeństwa oraz umożliwi zachowanie prywatności kupującego względem sprzedawcy i administracji publicznej. Usługa eParagonu uniemożliwi jednostronną modyfikację treści dokumentu oraz pozwoli na potwierdzenie jego autentyczności zarówno przez konsumenta, jak i przez detalistę, zapewniając ochronę interesów każdej ze stron transakcji.

Wprowadzenie eParagonu w Polsce ma być kolejnym krokiem w stronę cyfryzacji zaraz po wprowadzeniu płatności zbliżeniowych czy bankowości mobilnej. Jednak nie są one podyktowane wyłącznie podążaniem za trendem i oczekiwaniami konsumentów, ale wynikają przede wszystkim z opłacalności, chęci udogodnienia funkcjonowania klientów i detalistów, a także z ekologii.

eParagon – Co zmieni jego wprowadzenie?

Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.

Jantar Sp. z o.o. – Centrala

jantar@jantar.pl


ul. Piekarska 199

43-300 Bielsko-Biała


tel: +48 33 82 85 700

tel: +48 33 82 85 701

fax: +48 33 82 85 709

Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze

warszawa@jantar.pl


ul. Stępińska 22/30

00-739 Warszawa


tel: +48 697 698 474

tel: +48 605 821 194

Jantar Sp. z o.o. – Małopolska

krakow@jantar.pl


ul. Dobrego Pasterza 36 B

31-416 Kraków


tel: +48 12 415 69 89

Jantar Sp. z o.o. – Śląsk

rybnik@jantar.pl


ul. Żorska 283

44-251 Rybnik


tel: +48 32 423 80 15

Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuje się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Kontakt

Obszar działania
Bielsko
Warszawa
Kraków
Rybnik
Przedstawiciele

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

tel.: +48 33 82 85 757

email: bok@jantar.pl

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Informacja o cookies Zamknij informację o cookies
Ta strona korzysta z plików cookies(ciasteczek). Aby dowiedzieć się więcej na temat samych plików, sposobu ich używania oraz polityce prywatności, kliknij w dowiedz się więcej.