Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia z dnia 29 kwietnia 2019 r podatnik jest zobowiązany do dokonania przeglądu cyklicznie w okresie do 2 lat od fiskalizacji lub poprzedniego przeglądu. Przeglądy wykonuje firma Jantar Sp. z o.o. na zlecenie Podatnika.
Kto dokonuje obowiązkowego przeglądu?
Okresowego przeglądu technicznego dokonuje serwis fiskalny, który wykonał fiskalizację urządzenia.
Jak ustalić datę obowiązkowego przeglądu?
Data obowiązkowego przeglądu zależna jest od daty fiskalizacji lub poprzedniego obowiązkowego przeglądu urządzenia fiskalnego – od tego terminu nie mogą minąć dwa lata.
Data fiskalizacji lub poprzedniego przeglądu wpisana jest w książkę serwisową urządzenia. W razie problemów z ustaleniem daty skontaktuj się z nami.
Pilnowanie daty obowiązkowego przeglądu technicznego leży po stronie Podatnika.
Co obejmuje obowiązkowy przegląd urządzenia fiskalnego?
Zgodnie z § 54 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 29 kwietnia 2019 r przegląd kasy obejmuje min. sprawdzenie plomb, programu pracy kasy, stanu pamięci fiskalnej i modułu fiskalnego. Obowiązkowy przegląd techniczny kasy obejmuje również: wpis jego wyniku do książki kasy oraz dołączenie do książki kasy zaleceń pokontrolnych oraz kopii dokumentu potwierdzającego wykonanie przeglądu technicznego, w szczególności kopii faktury.
Jakie sankcje grożą za brak obowiązkowego przeglądu technicznego?
Brak lub spóźnienie się z przeglądem technicznym może być dotkliwe w skutkach m.in. może to być zwrot ulgi do 700 PLN, która otrzymał na zakup urządzenia fiskalnego Podatnik – zgodnie z art. 111 ust. 6 ustawy o VAT:
Podatnicy są obowiązani do zwrotu odliczonych lub zwróconych im kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących, w przypadku gdy w okresie 3 lat od dnia rozpoczęcia ewidencjonowania zaprzestaną ich używania lub nie dokonują w obowiązującym terminie zgłoszenia kasy do obowiązkowego przeglądu technicznego przez właściwy serwis, a także w przypadku naruszenia warunków związanych z odliczeniem tych kwot, określonych w przepisach wydanych na podstawie ust. 7 pkt 1 i 2.
Potrzebujesz przeglądu urządzenia fiskalnego – zgłoś się do nas.
Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.
Jantar Sp. z o.o. – Centrala
jantar@jantar.pl
ul. Piekarska 199
43-300 Bielsko-Biała
tel: +48 33 82 85 700
tel: +48 33 82 85 701
fax: +48 33 82 85 709
Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze
warszawa@jantar.pl
al. Jerozolimskie 200
02-486 Warszawa
Budynek 2, Pok. 212
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Jantar Sp. z o.o. – Małopolska
krakow@jantar.pl
ul. Dobrego Pasterza 36 B
31-416 Kraków
tel: +48 12 415 69 89
Jantar Sp. z o.o. – Śląsk
rybnik@jantar.pl
ul. Przemysłowa 3
44-203 Rybnik
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.
tel.: +48 33 82 85 757
email: bok@jantar.pl
tel.: +48 33 82 85 757
email: bok@jantar.pl
Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.
jantar@jantar.pl
ul. Piekarska 199
43-300 Bielsko-Biała
tel: +48 33 82 85 700
tel: +48 33 82 85 701
fax: +48 33 82 85 709
warszawa@jantar.pl
ul. Jerozolimskie 200
02-486 Warszawa
Budynek 2, Pok 212
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
krakow@jantar.pl
ul. Dobrego Pasterza 36 B
31-416 Kraków
tel: +48 12 415 69 89
rybnik@jantar.pl
ul. Przemysłowa 3
44-203 Rybnik
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.