Wysoka jakość etykiet drogą do sukcesu i zadowolenia klienta

Niezależne badania sprzed kilku lat pokazały, że głównym kryterium, którym Polacy posługują się na zakupach, jest cena, a po niej wygląd opakowania. Jednak wraz z upływem lat i wzrostem świadomości społecznej, tendencja ta zanika na rzecz podejmowania racjonalnych decyzji. Dzieje się tak dlatego, że to w etykietach producenci są prawnie zobowiązani do podania rzetelnych informacji o produkcie. Czego więc możemy się z nich dowiedzieć? Dlaczego to właśnie nimi warto kierować się w czasie robienia zakupów i z jakich powodów producenci powinni dołożyć wszelkich starań, aby ich produkty były oznaczone etykietami jak najlepszej jakości? Jak firma Jantar pomoże Ci usprawnić procesy sprzedaży?

ETYKIETY

Najistotniejszą dla klienta zaletą etykiet jest ujednolicenie ich treści w całej Unii Europejskiej. To znaczy, że każda z nich musi bezwzględnie spełniać szereg wymagań wyraźnie określonych w prawach konsumenta. Wszystkie etykiety muszą być czytelne, nieusuwalne, zrozumiałe oraz nie mogą wprowadzać w błąd i pomijać istotnych informacji. Przepisy określają też wielkość czcionki, jaką muszą być zapisane wszystkie niezbędne informacje. Eksperci firmy Jantar pomogą Ci wybrać odpowiednie rozwiązanie.

Nawet na najmniejszych opakowaniach produktów spożywczych musi znaleźć się:

  • nazwa produktu,
  • zawartość netto,
  • data minimalnej trwałości albo termin przydatności do spożycia,
  • informacja o obecnych alergenach.

Na etykietach dużych opakowań wymagane jest podanie większej ilości informacji takich jak:

  • skład produktu
  • procentowa zawartość składników
  • wartość odżywcza
  • warunki przechowywania i użycia
  • adres producenta oraz kraj pochodzenia
  • objętość alkoholu w przypadku napojów alkoholowych.

Poza wymaganiami obecnie obowiązujące prawo stawia przed producentem także możliwość podania dodatkowych danych, takich jak Referencyjna Wartość Spożycia dla poszczególnych składników czy inne informacje dotyczące np. zbilansowanej diety.

Czy więc podczas zakupów powinniśmy kierować się wyłącznie opakowaniem i ceną produktów, skoro możemy sprawdzić etykietę i dowiedzieć się, co tak naprawdę dany towar ma nam do zaoferowania? Dlaczego jako producent warto zainwestować w jakość etykiet na swoich produktach? Na te pytania każdy powinien odpowiedzieć sobie samodzielnie.