Zanim firma może rozpocząć użytkowanie kodów kreskowych, w pierwszej kolejności musi dostosować odpowiednie numery, które znajdą się w kodzie. W pierwszej kolejności firma, która decyduje się na wprowadzenie kodów kreskowych musi wystąpić do GS1 o członkostwo i przyznanie Prefiksy GS1 firmy. Firmy zarejestrowane w GS1 Polska otrzymują prefiks GS1 590. Następnie nadawany jest numer firmy, którzy razem z Prefiksem tworzą Klucz Identyfikacyjny GS1.
Tak nadany Klucz może zostać wykorzystany do identyfikacji dóbr, jednostek logistycznych, lokacji, partii produktu, kuponów, etc. Kolejne cyfry (od siódmej do dwunastej) oznaczają numer produktu. Ostatnia cyfra to tzw. „cyfra kontrolna”, która sprawdza poprawność numeru.
Wybranie odpowiedniego rodzaju kodu ma ogromne znaczenie i wpływa na końcowy efekt implementacji takiego kodu. Zamieszczamy kilka wskazówek na ten temat poniżej.
– Jeśli korzystasz z kodu do produktu, który następnie zostanie zeskanowany i bezpośrednio sprzedany w punkt sprzedaży (POS), w pierwszej kolejności musisz wybrać symbol EAN/UPC. Dzięki temu masz pewność, że kod kreskowy będzie mógł zostać zeskanowany na całym świecie.
– Jeśli drukujesz kod kreskowy ze zmiennymi takimi jak numer seryjny, data ważności, rozmiary, należy użyć kodu z symbolem GS1-128, GS1 DataBar lub GS1 2D.
– Jeśli w kodzie kreskowym chcesz zawrzeć URL, by zawrzeć w nim dodatkowe informacje dla konsumenta, należy użyć kodu GS1 2D.
– Jeśli potrzebujesz kodu, który zostanie zeskanowany z zewnętrznego opakowania podczas usługi logistycznej, najlepiej jest użyć kodu ITF-14.
Jeśli chcesz sprawdzić cyfrę kontrolną możesz użyć specjalnego kalkulatora do wyliczenia cyfry kontrolnej dla numerów: GTIN-8, GTIN-12, GTIN-13/GLN, GTIN-14, SSCC.
https://www.gs1pl.org/uslugi-i-narzedzia/obliczanie-cyfry-kontrolnej
Nasze narzędzie pozwoli na zaprojektowanie i zamówienie odpowiedniej etykiety.
https://etykiety.jantar.pl/user/login
Jeśli masz jakieś pytania na temat kodów kreskowych, napisz do nas, chętnie na nie odpowiemy. Posiadamy również produkty do drukowania kodów (link do produktu) oraz ich skanowania (link do produktu)
Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.
Jantar Sp. z o.o. – Centrala
jantar@jantar.pl
ul. Piekarska 199
43-300 Bielsko-Biała
tel: +48 33 82 85 700
tel: +48 33 82 85 701
fax: +48 33 82 85 709
Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze
warszawa@jantar.pl
al. Jerozolimskie 200
02-486 Warszawa
Budynek 2, Lok. 208 B
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Jantar Sp. z o.o. – Małopolska
krakow@jantar.pl
ul. Dobrego Pasterza 36 B
31-416 Kraków
tel: +48 12 415 69 89
Jantar Sp. z o.o. – Śląsk
rybnik@jantar.pl
ul. Przemysłowa 3
44-203 Rybnik
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.
(zamówienia etykiet i materiałów eksploatacyjnych)
tel.: +48 33 82 85 757
email: bok@jantar.pl
(pon. - pt. 8:00 - 16:00)
tel.: +48 33 82 85 730
tel.: +48 33 82 85 700
tel.: +48 33 82 85 757
email: bok@jantar.pl
Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.
jantar@jantar.pl
ul. Piekarska 199
43-300 Bielsko-Biała
tel: +48 33 82 85 700
tel: +48 33 82 85 701
fax: +48 33 82 85 709
warszawa@jantar.pl
ul. Jerozolimskie 200
02-486 Warszawa
Budynek 2, Pok 212
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
krakow@jantar.pl
ul. Dobrego Pasterza 36 B
31-416 Kraków
tel: +48 12 415 69 89
rybnik@jantar.pl
ul. Przemysłowa 3
44-203 Rybnik
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.