Sieci firmowe – jak dbać o ich bezpieczeństwo? Coraz więcej mówi się o zabezpieczaniu sieci firmowych, aczkolwiek i tak w dalszym ciągu niewielka część firm decyduje się stałe monitorowanie sieci, analizę potencjalnych zagrożeń oraz ich eliminację.
Wartość przetwarzanych danych
Dbanie o bezpieczeństwo sieci oraz danych firmowych na temat pracowników, historii transakcji czy klientów jest niezbędne dla stabilnego działania firmy i jej rozwoju. Niestety, wciąż pokutuje błędne przekonanie, że firmowe dane są całkowicie bezpieczne, a zaledwie co trzecia firma w Polsce dba o odpowiednie zabezpieczenia. Zagrożenie bagatelizują głównie małe i średnie firmy działające w oparciu o systemy informatyczne.
Jak dbać o bezpieczeństwo sieci?
Środowisko bezpieczeństwa zmienia się zbyt szybko, aby przedsiębiorstwa były zawsze w stanie ochronić się przed wszelkiego typu zagrożeniami. Firewalle, systemy antywirusowe oraz inne produkty chroniące dane firmowe mogą okazać się za słabe w walce z botami wykradającymi dane z zawirusowanej sieci. Rozwiązaniem może być outsourcing usług IT, którymi zajmie się firma zewnętrzna.
Decydując się na wdrożenie systemów zabezpieczeń należy pamiętać jak niezwykle istotne jest odpowiednie zabezpieczenie serwerowni oraz oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych.
Serwerownia powinna być w pełni przygotowana pod kątem warunków środowiskowych (temperatura, wilgotność), energetycznych (filtrowane, gwarantowane, rezerwowane zasilanie), jak i fizycznych (kontrola dostępu, systemy antywłamaniowe, systemy przeciwpożarowe). Oczywiście wszystkie systemy wchodzące w skład serwerowni muszą spełniać normy, by zapewnić optymalny poziom bezpieczeństwa.
Kopie zapasowe
Mimo wszystkich wdrożonych systemów zabezpieczeń, konieczne jest zadbanie o tworzenie kopii zapasowych danych. Czynniki mogące mieć wpływ na utratę danych to lokalne kataklizmy, wyładowania atmosferyczne, próba fizycznego zniszczenia serwerowni itp.
Zasada jest prosta – im informacje są ważniejsze (z biznesowego punktu widzenia), tym należy poświęcić więcej uwagi tematowi zabezpieczeń sieci firmowej.
Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.
Jantar Sp. z o.o. – Centrala
jantar@jantar.pl
ul. Piekarska 199
43-300 Bielsko-Biała
tel: +48 33 82 85 700
tel: +48 33 82 85 701
fax: +48 33 82 85 709
Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze
warszawa@jantar.pl
al. Jerozolimskie 200
02-486 Warszawa
Budynek 2, Lok. 208 B
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Jantar Sp. z o.o. – Małopolska
krakow@jantar.pl
ul. Dobrego Pasterza 36 B
31-416 Kraków
tel: +48 12 415 69 89
Jantar Sp. z o.o. – Śląsk
rybnik@jantar.pl
ul. Przemysłowa 3
44-203 Rybnik
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.
(zamówienia etykiet i materiałów eksploatacyjnych)
tel.: +48 33 82 85 757
email: bok@jantar.pl
(pon. - pt. 8:00 - 16:00)
tel.: +48 33 82 85 730
tel.: +48 33 82 85 700
tel.: +48 33 82 85 757
email: bok@jantar.pl
Działamy na terenie ośmiu krajów w Europie, wdrażając technologię oraz świadcząc usługi dla nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się firm. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu w swojej firmie.
jantar@jantar.pl
ul. Piekarska 199
43-300 Bielsko-Biała
tel: +48 33 82 85 700
tel: +48 33 82 85 701
fax: +48 33 82 85 709
warszawa@jantar.pl
ul. Jerozolimskie 200
02-486 Warszawa
Budynek 2, Pok 212
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
krakow@jantar.pl
ul. Dobrego Pasterza 36 B
31-416 Kraków
tel: +48 12 415 69 89
rybnik@jantar.pl
ul. Przemysłowa 3
44-203 Rybnik
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby umówić się na spotkanie w oddziale.
Działamy na terenie całego kraju. Przedstawiciele regionalni są zawsze gotowi na rozmowę. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, by otrzymać bezpośredni kontakt do najbliższego przedstawiciela regionalnego.