BLOG

Trendy w handlu – strategia omnichannel
23 czerwca 2017

Przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą (w tym e-commerce) silnie walczą o pozycję na rynku, co nie jest proste przy tak dużej konkurencji. Tylko w tym roku liczba sklepów internetowych działających w polskim Internecie wzrośnie o 10 proc. i przekroczy 22 tysiące.

Strategia Omnichannel

Rodzime przedsiębiorstwa, chcące przetrwać na agresywnym rynku sprzedaży, gdzie jedną z głównych ról odkrywa także handel transgraniczny, powinny wesprzeć swoją sprzedaż poprzez integrację wszystkich kanałów (strategia Omnichannel). Koncepcja sprzedaży wielokanałowej opiera się na połączeniu handlu internetowego z handlem tradycyjnym na jednej, zunifikowanej platformie handlowej.

Świadomość o konieczności zastosowania strategii omnichannel w firmach sprzedażowych zrodziła się przez zmiany zachowań konsumenckich. Nowe standardy jakości sprzedaży wynikają z postępującej technologii, która wytworzyła wymagającego i świadomego konsumenta digitalowego. Ten z kolei, mając stały dostęp do informacji w Internecie jest w stanie o każdej porze dnia i nocy dotrzeć do interesującej go oferty, porównywarki cen, czy opinii innych konsumentów. Powszechny dostęp do takiej wiedzy wymusza na przedsiębiorcach zadbanie o pełną synergię swoich kanałów sprzedaży offline i online. Najważniejszymi wyzwaniami omnichannel są niewątpliwie spójna polityka cenowa we wszystkich kanałach sprzedaży, sprawna logistyka oraz wypracowanie nowych procesów wewnątrzfirmowych.

Oprócz silnej konkurencji, rodzimym sklepom internetowym coraz trudniej pozyskać klienta ze względu na zmianę zwyczajów zakupowych stymulowanych intensywnym rozwojem technologii mobilnych. Udostępnienie użytkownikom możliwości robienia zakupów przez telefon pozwoli firmom na sprawne i bezproblemowe obsłużenie konsumentów, którzy często korzystają z różnych form robienia zakupów, tradycyjnych i internetowych.

Reklama osobista (ang. programmatic buying)

Możliwość dostosowania oferty e-commerce do wielokanałowej ścieżki zakupowej klienta otwiera także firmom drogę do precyzyjnego personalizowania oferty. Reklama osobista (ang. programmatic buying) dopasowuje przekaz do określonego klienta z możliwością modyfikacji tego przekazu ze względu na konkretne zachowanie. To pozwala na skupienie większej uwagi na potrzebach klienta, dzięki czemu konsumenci darzą markę większym zaufaniem, a przekazy reklamowe znajdują się w polu ich potrzeb i zainteresowania.

Współczesny konsument kupuje kiedy i gdzie chce – przez Internet, mobile i w offline, dlatego przedsiębiorstwa zajmujące się handlem powinny śledzić nadchodzące trendy. Brak reakcji na zmieniający się rynek niewątpliwie skutkować będzie spadkiem sprzedaży.

Zobacz jak działa system Yourcegid Retail Y2 i zastosuj startegię omnichanell

KONTAKT

Nie czekaj, pozwól nam znaleźć rozwiązanie dla Twojej firmy

  • POI Centrala - Bielsko Biała
  • POI
  • POI Oddział Dolny Śląsk - Wrocław
  • POI Oddział Małopolska - Kraków
  • POI Oddział Mazowsze - Warszawa
  • POI Oddział Podkarpacie - Rzeszów
  • POI Oddział Śląsk - Katowice
  • POI Oddział Śląsk - Rybnik
  • POI Serwis Wielkopolska - Poznań
  • POI Koordynator serwisu - Wejherowo
  • POI Serwis Pomorze - Szczecin
  • POI Centrala - Bielsko Biała

    Jantar Sp. z o.o. – Centrala
    jantar@jantar.pl

    ul. Piekarska 199
    43-300 Bielsko-Biała

    tel: +48 33 82 85 700
    tel: +48 33 82 85 701
    fax: +48 33 82 85 709

    BIURO OBSŁUGI KLIENTA:
    tel: +48 33 82 85 757 zamowienia@jantar.pl

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI
    POI - legenda
  • POI Oddział Dolny Śląsk - Wrocław

    Jantar Sp. z o.o. – Dolny Śląsk
    wroclaw@jantar.pl

    ul. Krzemieniecka 60a
    54-613 Wrocław

    tel: +48 71 360 42 23
    tel: +48 71 360 42 25

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Oddział Małopolska - Kraków

    Jantar Sp. z o.o. – Małopolska
    krakow@jantar.pl

    ul. Dobrego Pasterza 36
    31-416 Kraków

    tel: +48 12 415 69 89

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Oddział Mazowsze - Warszawa

    Jantar Sp. z o.o. – Mazowsze
    warszawa@jantar.pl

    ul. Stępińska 22/30
    00-739 Warszawa

    tel: +48 22 841 73 35

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Oddział Podkarpacie - Rzeszów

    Jantar Sp. z o.o. – Podkarpacie
    rzeszow@jantar.pl

    ul. Starzyńskiego 3/40
    35-506 Rzeszów

    tel: +48 603 744 513

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Oddział Śląsk - Katowice

    Jantar Sp. z o.o. – Śląsk 1
    katowice@jantar.pl

    ZMIANA ADRESU!

    ul. Zbożowa 42B/201
    40-657 Katowice

    tel: +48 32 251 13 04

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Oddział Śląsk - Rybnik

    Jantar Sp. z o.o. – Śląsk 2
    rybnik@jantar.pl

    ul. Żorska 283
    44-251 Rybnik

    tel: +48 32 423 80 15

    Google Maps
    POI - legenda
  • POI Serwis Wielkopolska - Poznań

    Koordynator serwisu – Wielkopolska

    tel: +48 691 237 399

    POI - legenda
  • POI Koordynator serwisu - Wejherowo

    Koordynator serwisu – Wejherowo

    tel: +48 691 237 399

    POI - legenda
  • POI Serwis Pomorze - Szczecin

    Koordynator serwisu – Szczecin

    tel: +48 691 237 399

    POI - legenda
Mapa Szczecin Wejherowo Poznań Warszawa Wrocław Rzeszów Rybnik Katowice Kraków Bielsko

Pobierz program

Pobierz program umożliwiający naszemu specjaliście pomoc zdalną

POBIERZ

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje ze świata IT dla Twojego sektora.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Informacja o cookies Zamknij informację o cookies
Ta strona korzysta z plików cookies(ciasteczek). Aby dowiedzieć się więcej na temat samych plików, sposobu ich używania oraz polityce prywatności, kliknij w dowiedz się więcej.